|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300504103 | TÜRK HALK EDEBİYATI III | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türk Halk Edebiyatı içinde çok önemli bir yere sahip olan Âşık Edebiyatının tanıtılması, XV-XX. yy. lar arasında yaşayan Türk saz şâirlerinden yaşadıkları devri temsil edenlerin eserleriyle birlikte değerlendirilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Oğuz DOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir | 2 | âşık edebiyatının tarihi gelişimi hakkında yeterli bilgi sahibi olacak. | 3 | dil, şekil ve üslup yönünden bu edebiyata ait ürünleri tahlil edip değerlendirebilecek. | 4 | her döneme ait birkaç âşığı, önemli eserleriyle birlikte tanımış olacak. | 5 | âşıklık geleneğinin günümüzdeki uygulamalarını, âşık fasıllarını tanımış olacak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Âşık Edebiyatı, 15. -20. yy. lar arası Türk saz şâirleri ve eserleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halk Şiirinde Tür ve Şekil: İslâmiyetten Önceki Tür ve Şekil: Koşuğ,Kojan,Takşut,Takmak, Ir-Yır, Küg, Şlok, Padak, Kavi, Baş-Başik | | | 2 | Anonim Halk Şiiri: Mâni, Türkü, Ağıt, Ninni, Tekerleme, Bilmece | | | 3 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Mani, Koşma, Destan | | | 4 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Nazım Türleri: Güzelleme, Koçaklama, Taşlama, Ağıt, Varsağı, Semai, Destan | | | 5 | Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Aruzlu Türler: Divan,Selis, Semâî, Kalenderi, Satranç, Vezn-i Âher | | | 6 | Aşık Edebiyatının Menşei ve Gelişimi; Âşıklık Geleneğinin Yaratma ve İcra Ortamı | | | 7 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Armutlu, Âşık Garip, Azmi Baba, Kazak Abdal, Kul Mehmet vd. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Âşık Ömer, Kayıkçı Kul Mustafa | | | 10 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Kâtibî, Ercişli Emrah vd. | | | 11 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri:Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri, Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri vd. | | | 12 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Bayburtlu Celâlî, Âşık Mehmet, Beyoğlu, Bayburtlu Zihni vd. | | | 13 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Abdulvahap Kocaman, Ali İzzet Özkan, Bayburtlu Hicrani, Efkâri | | | 14 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Halil Karabulut, Hüseyin Çırakman, Âşık İhsanî, Murat Çobanoğlu, Şeref Taşlıova,Âşık Yaşar Reyhani, Sarıca Kız | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Çelik A. 2005; Mânilerimiz ve Trabzon Mânileri, Akçağ, Ankara
2 Dilçin, C. 1997; Türk Şiir Bilgisi, TDK, Ankara
3 Gözaydın,N.1989; "Anonim Halk Şiiri Üzerine", Türk Dili Halk Şiiri Özel Sayısı,TDK, Ankara
4 Güzel. A. 2003; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ, Ankara
5 Oğuz,Ö.vd. 2008; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|