Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300504103TÜRK HALK EDEBİYATI IIIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Halk Edebiyatı içinde çok önemli bir yere sahip olan Âşık Edebiyatının tanıtılması, XV-XX. yy. lar arasında yaşayan Türk saz şâirlerinden yaşadıkları devri temsil edenlerin eserleriyle birlikte değerlendirilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Oğuz DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir
2âşık edebiyatının tarihi gelişimi hakkında yeterli bilgi sahibi olacak.
3dil, şekil ve üslup yönünden bu edebiyata ait ürünleri tahlil edip değerlendirebilecek.
4her döneme ait birkaç âşığı, önemli eserleriyle birlikte tanımış olacak.
5âşıklık geleneğinin günümüzdeki uygulamalarını, âşık fasıllarını tanımış olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Âşık Edebiyatı, 15. -20. yy. lar arası Türk saz şâirleri ve eserleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk Şiirinde Tür ve Şekil: İslâmiyetten Önceki Tür ve Şekil: Koşuğ,Kojan,Takşut,Takmak, Ir-Yır, Küg, Şlok, Padak, Kavi, Baş-Başik
2Anonim Halk Şiiri: Mâni, Türkü, Ağıt, Ninni, Tekerleme, Bilmece
3Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Mani, Koşma, Destan
4Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Nazım Türleri: Güzelleme, Koçaklama, Taşlama, Ağıt, Varsağı, Semai, Destan
5Âşık Şiirinde Tür ve Şekil: Aruzlu Türler: Divan,Selis, Semâî, Kalenderi, Satranç, Vezn-i Âher
6Aşık Edebiyatının Menşei ve Gelişimi; Âşıklık Geleneğinin Yaratma ve İcra Ortamı
7XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Armutlu, Âşık Garip, Azmi Baba, Kazak Abdal, Kul Mehmet vd.
8Arasınav
9XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Âşık Ömer, Kayıkçı Kul Mustafa
10XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Kâtibî, Ercişli Emrah vd.
11XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri:Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri, Âşık Kâmil, Levni, Âşık Civan, Âşık Nuri vd.
12XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Bayburtlu Celâlî, Âşık Mehmet, Beyoğlu, Bayburtlu Zihni vd.
13XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Abdulvahap Kocaman, Ali İzzet Özkan, Bayburtlu Hicrani, Efkâri
14XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı ve Temsilcileri: Halil Karabulut, Hüseyin Çırakman, Âşık İhsanî, Murat Çobanoğlu, Şeref Taşlıova,Âşık Yaşar Reyhani, Sarıca Kız
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Çelik A. 2005; Mânilerimiz ve Trabzon Mânileri, Akçağ, Ankara 2 Dilçin, C. 1997; Türk Şiir Bilgisi, TDK, Ankara 3 Gözaydın,N.1989; "Anonim Halk Şiiri Üzerine", Türk Dili Halk Şiiri Özel Sayısı,TDK, Ankara 4 Güzel. A. 2003; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ, Ankara 5 Oğuz,Ö.vd. 2008; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434443354343
ÖÇ2232333233233
ÖÇ3333334343444
ÖÇ4343333433343
ÖÇ5534323434343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr