Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300504101OSMANLI TÜRKÇESİ IVZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuyup anlama becerisi kazandırmak ve metinleri okuyup yorumlayabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ramazan ARI
Öğrenme Çıktıları
113-20. yüzyıllar arasında Türkçe metinlerde kullanılan Arap alfabesini (Osmanlı alfabesi) öğrenir.
2 Arap alfabesiyle yazılmış Türkçe metinleri okur ve günümüz alfabesine aktarır.
3Latin harfli Türkçe bir metni Arap alfabesiyle yazar.
4Arapça unsurları kavrar ve Osmanlı Türkçesindeki yerini öğrenir.
5Farsça unsurları kavrar ve Osmanlı Türkçesindeki yerini öğrenir.
6Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Arap harfleri ile yazılan nazım ve nesir metinleri çeşitli örnekler üzerinden okumak. Gramer, kelimelerin etimolojik yapısı, morfolojisi ve anlamlarını anlatmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Osmanlı Türkçesi I ve Osmanlı Türkçesi II derslerinin temel başlıklarını ana hatlarıyla tekrarlama ve bilgi tazeleme.--
2Aksam –ı seb’a, Arapça kelimelerde çokluğun tespit edilmesi
3Arapça masdarlar ve çeşitlerinin incelenmesi.--
4Farsça kelimelerin yapısı, Farsça sayılar ve türemiş isimlerin incelenmesi.--
5Farsça, isimden türemiş sıfatların incelenmesi.--
6Farsça, fiilden türemiş isimler ve sıfatlar. Farsça, birleşik isimlerin incelenmesi.--
7Osmanlı Türkçesinde kullanılan Farsça isim tamlamaları.--
8Ara Sınav
9Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arapça isim tamlamaları.
10Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arapça ve Farsça karışık isim tamlamaları.
11Metin okuma ve uygulama çalışmalarının yapılması.--
12Metin okuma ve uygulama çalışmalarının yapılması.--
13Metin okuma ve uygulama çalışmalarının yapılması.--
14Metin okuma ve uygulama çalışmalarının yapılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 2, İstanbul 2008. Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Grameri; İstanbul 1991. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Ankara 2008. Ferit Develioğlu, Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Ankara 2003. Şemsettin Sami, Kâmus-i Türkî, İstanbul 1987.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav224
Final Sınavı224
Derse Katılım2510
Takım/Grup Çalışması4520
Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma41040
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1544455544544
ÖÇ2543344444445
ÖÇ3544334345444
ÖÇ4545443443334
ÖÇ5555544344344
ÖÇ6443444444345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr