Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300503100YENİ TÜRK EDEBİYATI IZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere Batı etkisinde gelişen ve değişen Türk edebiyatını hazırlayan temel unsurları kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Abdulhakim TUĞLUK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu dönemin terminolojisine, kelime hazinesine hâkim olur. Öğrenci mezun olunca bilgisini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında kullanır. Öğrenci bir edebiyat döneminin genel özelliklerini saptayabilir. Öğrenci bu dönemle ilgili metinler üzerinde analiz yapabilir. Öğrenci bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur.
2Öğrenci, Yeni Türk Edebiyatının Tanzimat dönemi sonrasındaki dönemsel dönüm noktalarını kavrar ve bu doğrultuda eleştirel düşünme becerisine sahip olur.
3Servet-i Fünûn döneminin oluşmasında Ara Nesil döneminin etkilerini anlar.
4Servet-i Fünûn döneminin temel dinamiklerini anlar ve dönemle alakalı mukayeseli analizlerde bulunur.
5Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tanzimat Edebiyatını belli başlı edebî türleriyle incelemek, önde gelen şair ve yazarların eserlerini tanımaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Edebiyatında Ara Nesil
2Ara Nesil döneminde süreli yayınlar
3Servet-i Fünûn dönemini hazırlayan etkenler
4Servet-i Fünûn dönemi ve genel özellikleri
5Tevfik Fikret ve şiiri
6Tevfik Fikret ve şiiri
7Servet-i Fünûn romanı ve genel özellikleri
8Ara Sınav
9Halit Ziya ve romancılığı (ilk dönem romanları)
10Halit Ziya ve romancılığı (Servet-i Fünun ve sonraki dönem romanları)
11Mehmet Rauf ve Eylül
12Servet-i Fünûn'da edebî tenkit
13Cenap Şahabettin, Faik Ali, Süleyman Nazif
14Servet-i Fünûn genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ali İhsan Kolcu=Tanzimat Edebiyatı Mehmet Kaplan=Şiir Tahlilleri Akçağ Yayınları Tanzimat Edebiyatı Kitabı Ahmet Hamdi Tanpınar=19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1335444443554
ÖÇ2534443554544
ÖÇ3455434543555
ÖÇ4444335345544
ÖÇ5454554435554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr