Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300502106 | TÜRK DİLİ TARİHİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk dilinin tarihî dönemlerinin ve bu dönemlere bağlı dil kullanımının öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Derya KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Orta Türkçe döneminin Türk dili tarihi içerisindeki yerini öğrenir. | 2 | | 3 | | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Dilinin eski dönemleri ve bu dönemlerine ait eserler hakkında genel bilgiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Orta Türkçenin tanımı. | | | 2 | Karahanlı Türkçesi dönemi ve eserleri. | | | 3 | Harezm Türkçesi dönemi ve eserleri | | | 4 | Kıpçak Türkçesi Dönemi ve Eserleri | | | 5 | Eski Anadolu Türkçesi Dönemi ve Eserleri | | | 6 | Eski Anadolu Türkçesi Dönemi ve Eserleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Eski Anadolu Türkçesi Dönemi ve Eserleri | | | 9 | Yeni Türkçe Dönemine Genel Bakış | | | 10 | Çağatay Türkçesi Dönemi ve eserleri | | | 11 | Osmanlı Türkçesi Dönemi | | | 12 | Osmanlı Türkçesi Dönemi | | | 13 | Dilde Sadeleşme Hareketleri ve Yeni Lisan. | | | 14 | Günümüz Türkçesi ve Sorunları. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÜSTÜNER, Ahat; Türkçenin Tarihî Gelişmesi, Bilge Kültür Yay., 2017.
CAFEROĞLU, Ahmet; Türk Dili Tarihi I-II, İstanbul, Alfa Yay., 2001.
ERCİLASUN, Ahmet. B.; Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Ankara, Akçağ Yay., 2004.
AKAR, Ali; Türk Dili Tarihi, Ankara, Ötüken Yay., 2005.
ŞAHİN, Hatice; Eski Anadolu Türkçesi, Ankara, Akçağ Yay., 2009.
AKALIN, Mehmet; Tarihi Türk Şiveleri, Ankara, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | 3 | | 5 | 4 | | 5 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | 3 | | 5 | 4 | | 5 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | 3 | | 5 | 4 | | 5 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | 3 | | 5 | 4 | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|