Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300502105 | TÜRKÇE KOMPOZİSYON II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerde birleştirici ve bütünleştirici bir ana dili sevgi ve şuurunu uyandırmak. Türkçe'nin dil ve kullanım özelliklerini; bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek ve öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini geliştir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Nusret YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kompozisyon dersinin temel hedeflerinden olan plân yapmayı öğrenir. | 2 | Öğrenen kişi konumundan, aynı zamanda inceleyen, araştıran ve edindiği bilgileri hayata taşıyan konumuna yükselir. | 3 | Zamanı ve davranışlarını yönetme becerisi kazanır. | 4 | Kompozisyonun temel bilgilerini beceriye dönüştürür. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe'nin imlâsı, temel kompozisyon bilgileri, kompozisyon yazmada başarının yolları, duygu, düşünce üretme, düzenleme, planlama, anlatımın özellikleri, türler, bilimsel yazıların hazırlanması, metin incelemeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Not Çıkarma ve Özetleme Yöntemleri | | | 2 | Konuşma; Nedir, Neden Önemlidir? | | | 3 | Diksiyon ve Önemi, Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar, Diksiyon Alıştırmaları | | | 4 | Konuşma Becerisi, Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar | | | 5 | Konuşma Türleri | | | 6 |
Dinleme Nedir? Dinleme Türleri | | | 7 | Etkili Dinleme İlkeleri, Dinlemenin Verimliliğini Artırma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Şiir Okuma Teknikleri | | | 10 | Tartışma; Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum | | | 11 | Diğer Sözlü Anlatım Türleri; Konferans, Söylev | | | 12 | İletişim ve Anlama | | | 13 | Okuma; Önemi, Unsurları, Okuma Becerisi, Eleştirel Düşünce, Eleştirel Okuma, Eleştirel Dinleme | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof.Dr.Şerif Aktaş- Prof.Dr. Osman Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yay., Ank.2011.
Sabahat Emir, Örnekleriyle Kompozisyon Yazma Sanatı, Emir Yay., İst. 1973.
Doç.Dr.Yavuz Bayram, Kuramdan Uygulamaya Yazma Yöntemleri(Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri), Kriter Yay., İstanbul 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | | 4 | | 4 | 5 | | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | | 5 | | 4 | 4 | | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | | 5 | | 4 | 3 | | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | 4 | | 5 | 5 | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|