Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 180300502103 | TÜRK HALK EDEBİYATI I | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Türk halk edebiyatı içinde yer alan anlatıma bağlı türlerden destanı tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail ABALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Destan kavramını öğrenir. | 2 | Alanda çalışmaları olanları tanır. | 3 | Halk Edebiyatının destan ürünlerini kavrar. | 4 | Türk Destanlarını bilir. | 5 | Öğrenciler, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Course Contents |
Destan kavramı, türün özellikleri, Türk Destanları. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Sözlü geleneğin oluşumu ve ilk dönem sözlü ürünleri hakkında bilgi verilmesi | | | 2 | Destan türü ve Türk destancılık geleneği hakkında bilgi verilmesi | | | 3 | Altay destanları hakkında bilgi verilmesi ve Yaratılış destanı metin analizi | | | 4 | İskit destanları hakkında bilgi ve Alp Er Tunga, Şu destanları metin analizi | | | 5 | Uygurca ve Farsça Oğuz Kağan destanları hakkında karşılaştırmalı bilgi verilmesi | | | 6 | Göktürk destanları (Ergenekon, Bozkurt) | | | 7 | Uygur Destanları (Türeyiş, Göç) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Köroğlu Destanı ile ilgili genel bilgiler, yapılan çalışmalar ve destanın kolları | | | 10 | Köroğlu destanı metin analizi | | | 11 | Manas destanı ile ilgili genel bilgiler, yapılan çalışmalar | | | 12 | Manas destanı bölümlerinin incelenmesi | | | 13 | Danişmend-Battalgazi destanları ile Hz. Ali cenknameleri hakkında bilgi verilmesi ve metin analizi | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Saim Sakaoğlu, Ali Duymaz, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Yay., İstanbul, 2002
M. Necati Sepetçioğlu, Karşılaştırmalı Türk Destanları, İrfan Yayınevi, İstanbul 1998
Abdurrahman Güzel, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara, 2012
M. Öcal Oğuz vd. ,Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara, 2013 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | LO2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | LO4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | LO5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|