Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300501105 | TÜRKÇE KOMPOZİSYON I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temeli yazılı ve sözlü anlatıma dayanan bu ders, öğrencinin güzel ve doğru bir Türkçe ile kendini ifade edebilmesi; okuma, okuduğunu anlama, yorumlama, dinleme ve eleştirme gibi unsurların yanında, çağdaş eğitim sisteminin gereği olarak öğrencinin kişisel becerilerini keşfedip geliştirmeyi amaçlar. Bir başka ifadeyle düşünmeyi, dili kullanmayı ve yeniden üretmeyi hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Nusret YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir. | 2 | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebillir ve toplumda kabul görür. | 3 | Kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilir. | 4 | Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerde birleştirici ve bütünleştirici bir ana dili sevgi ve şuurunu uyandırmak. Türkçenin dil ve kullanım özelliklerini; bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek ve öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini geliştirmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kompozisyonun hayattaki yeri ve önemi, kompozisyon çeşitleri | | | 2 | Kompozisyon yazmada başarının yolları | | | 3 | Kompozisyon yazmanın metodu | | | 4 | Kompozisyonda plan yapma | | | 5 | Kompozisyonda anlatım, kağıt ve yazı düzeni | | | 6 | Anlatım biçimleri | | | 7 | Yazılı kompozisyon türleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 |
İmla, noktalama | | | 10 | Anlatım bozuklukları | | | 11 | Özel ve resmi mektuplar | | | 12 | Rapor, tutanak, karar | | | 13 | Biyografi ve otobiyografi | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof.Dr.Şerif Aktaş- Prof.Dr. Osman Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yay., Ank.2011.
Sabahat Emir, Örnekleriyle Kompozisyon Yazma Sanatı, Emir Yay., İst. 1973.
Doç.Dr.Yavuz Bayram, Kuramdan Uygulamaya Yazma Yöntemleri(Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri), Kriter Yay., İstanbul 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | | 3 | | 5 | 4 | | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | | 4 | | 4 | 3 | | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | | 5 | | 4 | 5 | | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | | 5 | | 4 | 4 | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|