Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180104006101MEKANİK TİTREŞİMLERZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere mekanik titreşimlerle ilgili temel kavramları ve problem çözme ve tasarım metotlarını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Halil Rıdvan Öz
Öğrenme Çıktıları
1Titreşen sistemler için hareket denklemlerini bulur ve doğrusal olmayan hareket denklemlerini doğrusal hale getirir.
2Tek veya birden fazla serbestlik derecesine sahip mekanik sistemlerin, ilk duruma ve etkiyen titreşim kuvvetine bağlı olarak verdiği yanıtı bulur.
3Harmonik titreşime maruz kalan mekanik bir sistem için titreşim emen/sönümleyen pasif bir cihazı tasarlar.
4Mekanik titreşimler hakkındaki bilgisini disiplin-içi bir takım projesinde sergiler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Tek-serbestlik dereceli sistemlerin serbest ve zorlanmış titreşimleri: sönümsüz ve sönümlü titreşimler, doğal ve rezonans frekansları, harmonik ve impuls yanıtları, geçici ve son-hal yanıtları. Çok serbestlik dereceli sistemler. Modal analiz. Titreşim sönümlemesi ve kontrol yöntemleri. Kritik hızlar. Titreşim ölçümleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1MEKANİK TİTREŞİMLERE GİRİŞ VE SERBEST CEVAP
2MEKANİK TİTREŞİMLERE GİRİŞ VE SERBEST CEVAP
3MEKANİK TİTREŞİMLERE GİRİŞ VE SERBEST CEVAP
4MEKANİK TİTREŞİMLERE GİRİŞ VE SERBEST CEVAP
5HARMONİK TİTREŞİMLERE CEVAP
6VİZE
7HARMONİK TİTREŞİMLERE CEVAP
8HARMONİK TİTREŞİMLERE CEVAP
9GENEL ZORLAMALI YANIT
10GENEL ZORLAMALI CEVAP
11BİRDEN FAZLA SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLER
12BİRDEN FAZLA SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLER
13TİTREŞİM SÖNÜMLEYİCİ TASARIMI
14DAĞILMIŞ PARAMETRELİ SİSTEMLER
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Engineering Vibrations, Daniel J. INMAN Pearson (Prentice Hall), 3rd ed., 2009, ISBN: 978-0-13-136311-3 Theory of Vibration with Applications, W.T. Thomson, M. D. Dahleh Pearson, 5th ed., 1998, ISBN: 013 651 068X Vibration Problems in Engineering, W. Weaver Jr., S. P. Timoshenko, D. H. Young, Wiley, 3rd ed., 1990, ISBN: 0471 632 287
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155544443344
ÖÇ255555444343
ÖÇ345555555344
ÖÇ455555555345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr