Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180104005102SAYISAL YÖNTEMLERZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mühendislik problemlerinin çöüzümünde kullanılan nümerik yöntemleri öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Melih YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde nümerik yöntemleri kullanabilir
2Mühendislik problemler için matematiksel modeller oluşturarak bu model için uygun numerik yöntemi belirler ve çözebilir.
3Problem çözümleri için algoritma oluşturarak, mühendislik çözüm araçları kullanabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Modelleme, Hata Analizi, Denklemlerin Köklerinin Bulunması, Doğrusal Cebirsel Denklemler, Optimizasyon, Eğri Uydurma, Sayısal Türev ve İntegral, Adi Diferansiyel Denklemler, Kısmi Diferansiyel Denklemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nümerik Çözümlemenin Tanımı ve Önemi, Matematiksel Model Kavramı, Hata Analizi
2Taylor Serisi, Sayısal Türev, Sayısal Hata
3Taylor Serisi, Sayısal Türev, Sayısal Hata
4Denklem Köklerinin bulunması, Kapalı Yöntemler
5Denklem Kökleri, Açık Yöntemler
6Polinom Kökleri, Müller Yöntemi
7Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Yoketme Yöntemi, Grafik Yöntemi, Cramel Kuralı, Gauss Jordan Yöntemi
8Ara Sınav
9Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü, Gauss Siedel Yöntemi, Eğri Uyumlama,
10İnterpolasyon, Doğrusal, Quadratik, Newton ve Langrange interpolasyon
11Sayısal Türev ve integral, Newton-Cotes İntegrasyon Formülleri (Yamuk, Simpson Kuralları (1/3 ve 3/8))
12Adi Diferansiyel Denklemlerin çözümü, Euler Denklermi, Heun Yöntemi,Orta Nokta Runge Kunta Denklemleri
13Adi Diferansiyel Denklemlerin çözümü, Euler Denklermi, Heun Yöntemi,Orta Nokta Runge Kunta Denklemleri, Runge Kunta Denklemleri
14Adi Diferansiyel Denklem Sistemlerinin çözümleri, Runge Kutta Yöntemi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Chapra S.C Canale P.R. Mühendisler için Sayısal Yöntemler, (Editor: Heperkan H, Kesgin U), 4. Baskı 2008, Çevik Matbaacılık, İstanbul Karaboğa N. Sayısal yöntemler ve Matlab Uygulamaları, 2. Baskı, 2015 Nobel, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi101,515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155111211111
ÖÇ255111211111
ÖÇ355111211111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr