Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180104005101ISI TRANSFERİ - IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Isı transferi ve Termodinamik arasında ilişki, ısı transferi türlerini temel olarak öğretmek. Sürekli ve geçişi rejimde ısı iletimini, ışınımla ısı transferini öğreterek fiziksel sistemlere uygulamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Melih YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Isı transferi ve termodinamik arasındaki ilişki bilgisine sahip olur
2Isı iletim problemlerini kartezyen, silindirik ve küresel koordinatlarda formülüze ederek çözümleyebir.
3Sürekli ve geçiş rejiminde ısı transferi problemlerini çözümleyebilir
4Termal ışınım problemlerini çözümleyebilir
5Isı transferini içeren mühendislik problemlerini çözümlemek için genel bir yaklaşıma sahip olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Isı transferi türleri, sürekli rejimde ısı iletimi, geçici rejimde ısı iletimi, ısıl ışınım
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Isı transferine giriş, Termodinamik ve Isı transferi ilişkisi
2Isı transferi mekanizmaları
3İletime giriş: Fourier ısı iletim denklemi, ısıl iletkenlik, sınır ve başlangıç koşulları
4Bir boyutlu sürekli rejimde ısı iletimi: düzlem ve radial koordinat sistemlerinde
5Bir boyutlu sürekli rejimde ısı iletimi: düzlem ve radial koordinat sistemlerinde
6Bir boyutlu Isı iletimi: genişletilmiş yüzeylerde, yalıtımlı yüzeylerde kritik yalıtım kalınlığı
7Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi: değişkenlere ayırma metodu
8Ara-sınav
9Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi: Sonlu fark eşitlikleri
10Geçici rejimde ısı iletimi: toplam kütle yaklaşımı
11Geçici rejimde ısı iletimi: Sonlu fark yöntemi
12Işınım: Temel yöntemler ve özellikler
13Işınım: Kirchhoff yasası ve şekil faktörü
14Işınım: Kirchhoff yasası ve şekil faktörü
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Incopera F.P, David P D. Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, (Edit:Darbentli T ve ark.) 5.Baskı. 2007, Literatür Yayıncılık, İstanbul Kakaç S, Yüncü H. Temel Isı Transferi, Bilim Kitabevi, 1999, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma141,521
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Ev Ödevi8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)141
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155411411111
ÖÇ255411411111
ÖÇ355511411111
ÖÇ455511411111
ÖÇ555511411111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr