Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180104003104TERMODİNAMİK - IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mühendislik sistemlerin Termodinamik açısından incelenmesi için temel kavramların öğretilmesi, saf maddelerin termodinamik özellikleri arasındaki ilişkileri öğretmek, Termodinamik I yasası ile enerji dönüşümleri ve kapalı ve açık sistemler için enerji analizlerinin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Melih YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Termodinamik sistemleri hal durumları ile tanımlayabilme
2Mühendislik hesaplamalarında termodinamik tabloları kullanabilmesi
3Termodinamik özellik ilişkileriyle termodinamik özellikleri hesaplayabilmek
4Herhangi bir termodinamik sistemin 1. yasa açısında analiz edebilme becerisine sahip olmak,
5İdeal gazlar için kullanılan hal denklemleri bilgisine sahip olmak ve termodinamik ilişkileri elde edebilmek.
6Thermodinamiğin 2. yasasını ve bu yasanın herhangi bir sistem üzerinde uygulanmasındaki temel konseptini anlama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Termodinamik temel kavramlar, enerji ve enerji dönüşümleri, Termodinamiğin I ve sıfırıncı yasası, Saf maddelerin termodinamik özellikleri, kapalı ve açık sistemlerde enerji analizi, Termodinamiğin 2. yasası.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Termodinamiğin temel kavramları
2Termodinamiğin temel kavramları
3Enerji, enerji transferi ve genel enerji analizleri
4Enerji, enerji transferi ve genel enerji analizleri
5Saf maddelerin özellikleri
6Saf maddelerin özellikleriSaf maddelerin özellikleri
7Kapalı sistemler için Termodinamiğin 1. yasası
8Ara sınav
9Kapalı sistemler Termodinamiğin 1. yasasıKapalı sistemler Termodinamiğin 1. yasası
10Açık sistemler için Termodinamiğin 1. yasası
11Açık sistemler için Termodinamiğin I. yasası
12Açık sistemler için Termodinamiğin I. yasası
13Termodinamiğin II. yasası
14Termodinamiğin II yasasıTermodinamiğin ikinci yasası
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çengel, Y.A., Boles, A.M. Thermodynamics; An Engineering Approach, 8th Edition. McGraw-Hill,2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
Ev Ödevi31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ254545454545
ÖÇ354455444555
ÖÇ445554445544
ÖÇ543343434544
ÖÇ654344553545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr