Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180600104102 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel esaslara göre araştırma tekniklerinin öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ünsal Tazegül |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel Yöntemin Öğrenilmesi | 2 | Nitel Araştırma Yöntemi. | 3 | Nicel Araştırma Yöntemi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilim nedir?
Araştırma ve genel özellikleri.
Nicel Araştırma Yöntemleri.
Nitel Araştırma Yöntemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilgi nedir? Bilimsel Bilgi Nasıl elde3 edilir. | | | 2 | Araştırma ve Özellikleri. | | | 3 | Nicel Araştırma (Analitik) Quantitative Researchs
Betimsel Model | | | 4 | Deneysel Model
Bağıntısal Model Korelasyonel Araştırma | | | 5 | Tarihsel Yöntem
Tarama çalışması | | | 6 | Meta-analiz
Tasarım Ve Geliştirme Araştırması | | | 7 | Nitel Araştırma (Tanıtsal) Qualitative Researchs
Fenomenoloji (phenomenology) | | | 8 | Etnografi (ethnography)
Gömülü teori (grounded theory) | | | 9 | Örnek olay (case study) | | | 10 | Eylem Araştırması | | | 11 | Saha taraması (survey) nitel + nicel | | | 12 | Nitel Araştırmada Katılımcıların Belirlenmesi | | | 13 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yolları | | | 14 | Evren ve Örneklem Seçimi ve Belirlenmesi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|