Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180600102102 | EĞİTİM FELSEFESİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin felsefe ile ilgili temel kavramları ve eğitimi etkileyen temel felsefi yaklaşımları kavramalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet DİNÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve felsefe ilişkisini kavrar. | 2 | Felsefi akımlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Eğitim akımların eğitime etkisini fark eder. | 4 | Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. | 5 | Türk düşüncesinde eğitimi açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefe ile ilgili temel kavramlar
Felsefe ve bilim arasındaki ilişki
Felsefenin temel alanlarını kavrama
Felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme,
Eğitim felsefesi akımlarını kavramadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe ve temel kavramlar
| | | 2 | Felsefe ve eğitim ilişkisi | | | 3 | Felsefi akımlara genel bakış
| | | 4 | İdealizm ve eğitim
| | | 5 | Realizm ve eğitim
| | | 6 | Pragmatizm ve eğitim
| | | 7 | Varoluşçuluk ve eğitim
| | | 8 | Vize sınavı
| | | 9 | Eğitim akımlarına genel bakış
| | | 10 | Daimicilik
| | | 11 | Eğitim Felsefeleri, İlericilik
| | | 12 | Türk Düşüncesinde Eğitim
| | | 13 | Farabi, İbn Sina, Hacı Bektaş Veli
| | | 14 | Tasavvuf Düşüncesi
| | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sönmez, V. (2014) Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık.
Ergün, M. (2015) Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|