Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180600101101 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Alparslan Gazi AYKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi ve sporun temel kavramları, tarihsel geçmişi, ekolleri ve beden eğitimi ve sporun kapsamına giren alanların öğrenilmesi. | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar | | | 2 | Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar. | | | 3 | Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanları. | | | 4 | Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. | | | 5 | Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışlar | | | 6 | Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. | | | 7 | Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler | | | 8 | Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler | | | 9 | Beden Eğitimi Dersinin Amaçları | | | 10 | Sporun Kapsam Alanlarını Sistematikleştiren Unsurlar. | | | 11 | Spor Türleri ve Branşları | | | 12 | Spor Branş Grupları Bazında Spor Türlerinin Ayrımlaşması | | | 13 | Beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar | | | 14 | Beden Eğitimi ve Sporda Diğer Konular | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Physical Activity Sciences, Editors: Bouchard, C., McPherson, B., Taylor, A.W., Human Kinetics Books, Champaign, 1991.
Lumpkin, A., Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis, 1991. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|