Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180600101101BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Alparslan Gazi AYKIN
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi ve sporun temel kavramları, tarihsel geçmişi, ekolleri ve beden eğitimi ve sporun kapsamına giren alanların öğrenilmesi.
2
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar
2Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar.
3Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanları.
4Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
5Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışlar
6Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
7Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler
8Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler
9Beden Eğitimi Dersinin Amaçları
10Sporun Kapsam Alanlarını Sistematikleştiren Unsurlar.
11Spor Türleri ve Branşları
12Spor Branş Grupları Bazında Spor Türlerinin Ayrımlaşması
13Beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar
14Beden Eğitimi ve Sporda Diğer Konular
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Physical Activity Sciences, Editors: Bouchard, C., McPherson, B., Taylor, A.W., Human Kinetics Books, Champaign, 1991. Lumpkin, A., Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis, 1991.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11818
Final Sınavı12727
Bütünleme Sınavı12727
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma9218
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr