Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170500107105YENİ YÖNETİM TEKNİKLERİZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin günümüzde hemen her alanda kullanılan modern yönetim tekniklerini öğrenmeleri, bunları çalışacakları kurumlarda uygulama yeteneğini kazanmalarıdır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Modern yönetim tekniklerini bilme.
2Çalışacağı kurumda yönetim tekniklerini uygulayabilme.
3Klasik yönetim anlayışı dışında olaylara bakabilme.
4Yönetim stratejileri konusunda kendini geliştirme.
5Farklı yönetim tekniklerini analiz ederek yeniden uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Yeni yönetim ve organizasyon anlayışını oluşturan kavram ve uygulamalar, kalite Kavramı, toplam kalite yönetimi anlayışı ve Z Teorisi. İş süreçlerinin yeniden yapılandırılması, dış kaynaklardan yararlanma, tam zamanında üretim yaklaşımı, yalın organizasyon, proaktif ve kalite fonksiyon yaklaşımı. Sürekli İyileştirme (Kaizen), kalite iyileştirme teknikleri, altı sigma ve kalite çemberleri. Kalite Grupları ve Personel Güçlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yeni Yönetim ve Organizasyon Anlayışını Oluşturan Kavram ve Uygulamalar.
2Kalite Kavram, Kalite ve Müşteri, Kalite ve Verimlilik, Kalite ve Maliyet.
3Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ve Z Teorisi
4İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması.
5Dış Kaynaklardan Yararlanma.
6Tam Zamanında Üretim Yaklaşımı.
7Toplam Verimli Bakım, Yalın Organizasyon.
8Proaktif Yaklaşım, Kalite Fonksiyon Yaklaşımı.
9Sürekli İyileştirme (Kaizen), Öğrenen Organizasyonlar.
10Kalite İyileştirme Teknikleri, Altı Sigma.
11Kalite İyileştirme Teknikleri, Altı Sigma.
12Kalite Çemberleri, Kalite Grupları.
13Personel Güçlendirme.
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Modern Yönetim Teknikler, Aykut Bedük, Gazi Kitabevi, 2014. Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, Bekir Parlak, Beta Basım Yayım, 2016 Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, Adnan Çelik, M. Şerif Şimşek, Eğitim Yayınevi, 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav190
Quiz110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı190
Quiz110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
Quiz11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1521215115111355
ÖÇ2522234115111255
ÖÇ3532214115111245
ÖÇ4535214113111155
ÖÇ5532215114112245
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr