Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170500103105 | TOPRAK BİLGİSİ VE BİTKİ BESLEME | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toprağın dinamik yapısı, fiziksel, kimyasal ve biyolojik çevre ile olan ilişkisi, bitki beslemedeki rolü ve önemi, toprakların sınıflandırılması
Doğal kaynakların ve özellikle toprağın yapısal özellikleri ve üretim gücünde herhangi bir olumsuzluğa yol açmayacak kullanım biçimi ve yönetim planlarının değerlendirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | Bilgi üretme yöntemlerini kavrar. | 3 | Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur | 4 | Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur. | 5 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 6 | Alanı ile ilgili güncel bilgiyi takip eder ve bilgi kaynaklarına ulaşır, kaynak araştırması yapar. | 7 | Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. | 8 | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır | 9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır. | 10 | Disiplinlerarası çalışma yapma yeteneği kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğal kaynakların korunumuna ilgi artırmak
Toprak koruma yöntemlerini öğrenmek
Toprak bozulma süreçleri hakkında fikir sahibi olmak
Sürdürülebilirlik ilkesini benimsemek
Çevresel yönü ön plana çıkarma
Toprak sağlığını algılamak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, Toprağın tanımı, yapı maddeleri | | | 2 | Toprak Ana Maddesi | | | 3 | Toprak Oluşumunda Aşınma Ayrışma ve Birleşme Olayları | | | 4 | Topraklara Karakter Kazandıran Etmenler | | | 5 | Toprak profili | | | 6 | Toprakların Fiziksel Özellikleri | | | 7 | Dönem içi sınavı | | | 8 | Toprakların Kimyasal Özellikleri | | | 9 | Toprak Biyolojisi | | | 10 | Topraktaki bitki besin maddeleri | | | 11 | Toprak Kirliliği | | | 12 | Toprak Islahı | | | 13 | Toprak suyu | | | 14 | Toprak ve Su Koruma | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
o Sürdürülebilir Toprak Yönetimi (M. Rüştü karaman et.al, 2007)Detay Yayıncılık, Ankara Toprak Amenajmanı (Akgün Aydeniz, 1985) Ankara Univ. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | | | | | | 5 | 5 | | 3 | | | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | 4 | 3 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | 3 | | 4 | 5 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|