|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170500101105 | ZOOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Biyolojinin konu ve tarihçesi hakkında bilgi vermek, canlıların temel yapı taşlarını açıklamak, hayvansal hücreleri ve bileşenlerini tanıtmak, hayvan hücre bölünmelerini açıklamak, canlıların kalıtsal yapısı hakkında bilgi vermek, fotosentez ve solunum gibi metabolik olayları açıklamak ve mekanizması hakkında bilgi vermek, hayvanların gelişme ve üremeleri ile ilgili bilgi vermek, hayvansal dokular ve organları tanımlamak, hayvanların temel sınıflandırması hakkında bilgi vermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Mine KÖKTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel sınıflandırma kurallarını bilir, | 2 | Anatomik ve fizyolojik olarak hayvanlar alemini karşılaştırabilir, | 3 | Evrim ve adaptasyon çatısı altında dokuları ve organ sistemlerini kolaylıkla inceleyebilir, | 4 | Canlı ve cansız faktörlerin hayvanlar üzerine etkilerini tartışabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Zoolojinin tarihçesi, dalları, bilimsel yöntem, canlıların oluşumu
Canlıların özellikleri, canlıların fiziksel ve kimyasal yapısı
Hücre, hücre zarı, sitoplazma ve organeller, nukleusun yapısı
Hücre bölünmesi, mitoz ve mayoz bölünme, oogenez ve spermatogenez
Gelişme, yumurta tipleri, segmentasyon tipleri ve gelişme teorileri
Dokular: Epitel doku, Bağ ve destek doku, kas doku
Dokular: sinir doku, kan doku, kan grupları
Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri, enzimler, besleme ve vitaminler, Sindirim sistemi
Solunum sistemi, Dolaşım sistemi ve Boşaltım sistemi
Duyu organları, Sinir sistemi, Endokrin sistem
Üreme sistemi: Eşeyli ve eşeysiz üreme
Temel genetik kurallar.
Oomurgasızların sınıflandırılması.
Omurgalıların sınıflandırılması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Zoolojinin tarihçesi, dalları, bilimsel yöntem, canlıların oluşumu
| | | 2 | Canlıların özellikleri, canlıların fiziksel ve kimyasal yapısı | | | 3 | Hücre, hücre zarı, sitoplazma ve organeller, nukleusun yapısı | | | 4 | Hücre bölünmesi, mitoz ve mayoz bölünme, oogenez ve spermatogenez | | | 5 | Gelişme, yumurta tipleri, segmentasyon tipleri ve gelişme teorileri | | | 6 | Dokular: Epitel doku, Bağ ve destek doku, kas doku | | | 7 | Dokular: sinir doku, kan doku, kan grupları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri, enzimler, besleme ve vitaminler, Sindirim sistemi | | | 10 | Solunum sistemi, dolaşım sistemi ve boşaltım sistemi | | | 11 | Duyu organları, sinir sistemi ve endokrin sistem
| | | 12 | Üreme sistemi: Eşeyli ve eşeysiz üreme
| | | 13 | Temel genetik kurallar.
| | | 14 | Omurgasızların sınıflandırılması.
| | | 15 | Omurgalıların sınıflandırılması. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | TANYOLAÇ Jülide, TANYOLAÇ Turgut 1990 Genel Zooloji | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 2 | | 3 | | | | 4 | | 1 | 3 | | | 4 | ÖÇ2 | 5 | | | 2 | 3 | | | 3 | | | 5 | | | 3 | | ÖÇ3 | | | 3 | | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | | ÖÇ4 | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 4 | | | 2 | | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|