Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170300401602NÜMERİK ANALİZE GİRİŞZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özellikle matematik ve mühendislik problemlerini Real sayılarda ardışık yaklaşım tekniklerini kullanarak çözme ve çözüm yöntemlerini bilgisayara uygulama hedeftir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dinçer ATASOY
Öğrenme Çıktıları
1Algoritma tasarlar ve akış diyagramları ile çalışır.
2Program yazmaya hazırlık yapar, değişken ve sabit kullanır.
3Giriş-çıkış işlemlerini yapar, operatörleri kullanır.
4Karar kontrol ve döngü kontrol deyimlerini kullanır.
5Tek ve çok boyutlu dizileri kullanır.
6Değer döndüren ve değer döndürmeyen alt programları kullanır.
7Sıralı ve rastgele erişimli dosyaları kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Temel algoritma bilgisi
Dersin İçeriği
1. Lineer olmayan denklemlerin çözüm yöntemleri 1 2. Lineer olmayan denklemlerin çözüm yöntemleri 2 3. Lineer olmayan denklemlerin çözüm yöntemleri 3 4. Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü 1. 5. Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü 2 6. Lineer denklem sistemlerinde çözümün varlığı 7. Lineer denklem sistemlerinin klasik çözümleriI 8. Lineer denklem sistemlerinin ardışık çözümleri 9. Matrisler ve özdeğer problemi 10. polinomlarla interpolasyon.Newton polinomları 11. Sonlu farklar ,sonlu farklarla Newton interpolasyonu 12. Ters farklar. Rasyonal interpolasyon 13. İki ve daha fazla değişkenli interpolasyon.1 14. İki ve daha fazla değişkenli interpolasyon.2
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Algoritma1
2Akış Diyagramı1
3Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabit1
4Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler1
5Karar Yapıları1
6Döngü Kontrolleri 1
7Döngü Kontrolleri 1
8Tek Boyutlu Diziler 1
9Çok Boyutlu Diziler 1
10Değer Döndürmeyen Alt Programlar 1
11Değer Döndüren Alt Programlar 1
12Değer Döndüren Alt Programlar1
13Sıralı Dosyalar1
14Rastgele Erişimli Dosyalar1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mathews,J.H.,Numerical methods for mathematics,science and engineering,Printice Hall,Englewood cliff,1992..
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik10330
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ25         
ÖÇ35         
ÖÇ45         
ÖÇ55         
ÖÇ65         
ÖÇ75         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr