|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108207 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ KAYNAKLARI - II | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları ve Yöntem Sorunları Hakkında Bilgilendirmek amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 9 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili kaynakları sınıflandırabilir | 10 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili kaynakları sınıflandırabilir | 11 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yaklaşımları örneklerle açıklayabilir | 12 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yaklaşımları örneklerle açıklayabilir | 13 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yöntem sorunlarını analiz edebilir | 14 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yöntem sorunlarını analiz edebilir | 15 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi yazımı ile ilgili sonuçlar çıkarabilir | 16 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi yazımı ile ilgili sonuçlar çıkarabilir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne ait bilgi, belge, eser, arşiv dokümanlarının akademik sistematiği değerlendirilecektir. Cumhuriyet tarihi ile ilgili olan kaynakların tespiti ve kullanımı esasları ile tarihi araştırma usulleri, elde edilen verileri kullanma teknikleri ele alınacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Birincil Kaynakları II | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Birincil Kaynakları II | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Anılar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Anılar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Anılar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Bilimsel Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Sınırlarının Çizilmesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Bilimsel Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Sınırlarının Çizilmesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bibliyografyanın ve Arşiv Malzemesinin Toplanması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Bibliyografyanın ve Arşiv Malzemesinin Toplanması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Araştırma Malzemesinin Sınıflandırılması ve Planın Yapılması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Araştırma Malzemesinin Sınıflandırılması ve Planın Yapılması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Araştırmanın Yazılması ve Metin Düzenlemesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Araştırmanın Yazılması ve Metin Düzenlemesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991; E. Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 Kaynaklar, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2004; Jacques Barzun-Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBİTAK yay., Ankara, 1996.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|