|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108100 | OSMANLI ARŞİV VESİKALARI | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlı arşiv vesikalarını okuyup anlama ve değerlendirme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Mezunlar, Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler. | 6 | Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler | 7 | Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı Arşivi'ndeki belge türlerinin analizi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Vesika üzerinden çalışma ve okuma ekzersizleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınevi, İstanbul 2004; Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatik), Kubbealtı Neşriyat, İstanbul 1994.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|