Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300108204TÜRK DEMOKRASİ VE ÇAĞDAŞLAŞMA TARİHİ - IIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsan hakları alanında geçen kavramların anlaşılmasını, temel haklar ve özgürlükler konusunda bilinçlenmeyi ve insan haklarına saygının sağlanmasında demokrasinin gerekliliğine inanmayı sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6Osmanlı meşrutiyet dönemi ve sonrasını kavratmak
7II. Meşrutiyet döneminde cemiyetleşme faaliyetlerini kavratmak
8Osmanlı ülkesinde ayrılıkçı örgütlerin faaliyetlerini kavratmak.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kavram olarak vatandaşlık, vatandaşlık dersinin bilimsel amacı, konusu, toplumsal hayatımızı düzenleyen yazılı ve yazılı olmayan kurallar, devlet ve siyasal sistemler, Anayasalarımız: Kanun-i Esasiye, Teşkilat-ı Esasiye, 21, 61 ve 1982 Anayasaları, insan hakları, insan haklarının tanımı, önemi, evrenselliği, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının tarihsel gelişimi, temel insan hakları, temel insan özgürlükleri, Anayasamızda temel hak ve ödevler, kişinin hak ve ödevleri, sosyal ve ekonomik haklar, siyasi haklar, insan hakları ile ilgili ulusal ve uluslar üstü kuruluş ve sözleşmeler, ulusal düzeydeki düzenlemeler, uluslar arası kuruluş ve belgeler, demokrasi ve çeşitleri, demokrasi kavramı, temel gelişimi, uluslar arası düzeydeki gelişimi, tipleri, aile, okulun demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleştirilmesindeki yeri, okulda demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleşmesindeki yeri, toplumda demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleşmesindeki yeri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1II. Meşrutiyet hukukunda cemiyet kurma hakkıokuma, anlatım, tartışma
2Osmanlıcılık ve balkanlı sorunu ve sınırlarıokuma, anlatım, tartışma
3Cemiyetleşme eylemleriokuma, anlatım, tartışma
4Osmanlı imparatorluğunda mason localarıokuma, anlatım, tartışma
51908-1918 döneminde kurulan bazı sosyal ,siyasal nitelikteki cemiyetlerokuma, anlatım, tartışma
6Türk milliyetçiliğine bağlı olarak kurulan cemiyetlerokuma, anlatım, tartışma
7Türk ocağıokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Türk ocağından sonra kurulan cemiyetlerokuma, anlatım, tartışma
10Osmanlı ülkesinde ayrılıkçı örgütlerokuma, anlatım, tartışma
11Bulgar ve Makedonya örgütleriokuma, anlatım, tartışma
12Museviler ve örgütleriokuma, anlatım, tartışma
13Ermeni sorunu ve komiteleriokuma, anlatım, tartışma
14Genel Değerlendirmeokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasal Partiler, I-III, İstanbul, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr