|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300107108 | LİSANS TAMAMLAMA ÇALIŞMASI-BİTİRME TEZİ - I | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarih bilimi konusunda almış oldukları derslerin ve öğrenmiş oldukları bilgilerin bilimsel metod ve tarih yazımı kuralları içerisinde uygulanmasını sağlayarak bilgi ve becerilerini geliştirmek ve lisansüstü çalışmalarına temel hazırlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 9 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 10 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 11 | Öğrendikleri bilgilerini bilimsel bir çalışmada nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. | 12 | Öğrendikleri bilgilerini bilimsel bir çalışmada nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. | 13 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl kaleme alındığını öğreneceklerdir. | 14 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl kaleme alındığını öğreneceklerdir. | 15 | Tarih metodunu yapmış oldukları çalışmada uygulayacaklar ve daha iyi öğreneceklerdir | 16 | Tarih metodunu yapmış oldukları çalışmada uygulayacaklar ve daha iyi öğreneceklerdir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarih bilimi konusunda almış oldukları derslerin ve öğrenmiş oldukları bilgilerin bilimsel metod ve tarih yazımı kuralları içerisinde uygulanmasını sağlayarak bilgi ve becerilerini geliştirmek ve lisansüstü çalışmalarına temel hazırlamaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacının ortaya konulması ve sınırlarının çizilmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Çalışma konuların belirlenmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Konu hakkında kaynakların taranması | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Eser fişi ve bilgi fişlerinin oluşturulması | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Dipnot uygulama tarzlarının öğretilmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Konu bölümlerinin oluşturulması | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Alt başlıkların oluşturulması | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tez yazımında sayfa düzeni gibi uygulamaları gösterilmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Yapılan kısma kadar kontrolün yapılması | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Tezin takdim, teşekkür, özgeçmiş gibi kısımlarının yazımı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Tamamlanan kısımların kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Tablo ve şemaların tez üzerinde uygulanış şekilleri | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Giriş kısmının oluşturulması | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İlgili kaynak eserler. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 | Okuma | 8 | 10 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|