Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300107104TÜRK DEMOKRASİ VE ÇAĞDAŞLAŞMA TARİHİ IZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; insan hakları alanında geçen kavramların anlaşılmasını, temel haklar ve özgürlükler konusunda bilinçlenmeyi ve insan haklarına saygının sağlanmasında demokrasinin gerekliliğine inanmayı sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu dersin amaçları: - Tartışma becerisi - Eleştirel düşünme becerisi - Sorun çözme becerisi - Bilimsel araştırma becerisi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6İkinci meşrutiyet dönemi özelliklerini kavratmak
7İkinci meşrutiyet döneminde siyasal partileri kavratmak
8İttihat ve terakki cemiyetinin oluşumunu kavratmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar (hak, insan hakları, demokrasi, özgürlük, kamu özgürlükleri vb.) - T.C.Devletinin temel nitelikleri (Demokratik Devlet, Hukuk Devleti, Sosyal Devlet vd.) - İnsan haklarının tarihi gelişimi (Dünya’da ve Türkiye’de) - İnsan haklarının uluslar arası alana geçişi - İnsan haklarının ulusal ve uluslar arası hukukta korunması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İkinci meşrutiyet döneminde iç ve dış olaylarokuma, anlatım, tartışma
2Siyasal alandaki olaylarokuma, anlatım, tartışma
3Parlamento hayatıokuma, anlatım, tartışma
4Hukuki yapının bozulmasıokuma, anlatım, tartışma
5İdeolojik arayışlarokuma, anlatım, tartışma
6Fırkalar ve cemiyetlerokuma, anlatım, tartışma
7Osmanlı ittihat ve terakki cemiyetleriokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Meşrutiyet ortamıokuma, anlatım, tartışma
10Padişah ve ittihat ve terakkiokuma, anlatım, tartışma
11İttihat ve terakkinin toplumsal, kültürel ve ekonomik alandaki çalışmalarıokuma, anlatım, tartışma
12İttihat ve terakki dışında kurulan cemiyetlerokuma, anlatım, tartışma
13Osmanlı fırkalarıokuma, anlatım, tartışma
14Genel Değerlendirmeokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kamu Hürriyetleri (Münci Kapani) - 100 Soruda Anayasa’nın Anlamı (Mümtaz Soysal) - İnsan Hakları (Tekin Akıllıoğlu)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr