|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106403 | OSMANLI TARİHİ - IV (1789-1918) | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1789-1918 yılları arası Osmanlı Siyasi Tarihini kavratmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 9 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 10 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 11 | Yakınçağ Osmanlı siyasi Tarihini kavrar. | 12 | Yakınçağ Osmanlı siyasi Tarihini kavrar. | 13 | Yakınçağ Avrupa Tarihindeki Devletler Arası İlişkileri Ortaya Koyar. | 14 | Yakınçağ Avrupa Tarihindeki Devletler Arası İlişkileri Ortaya Koyar. | 15 | Türk Modernleşmesinin Evrelerine ait bilgileri elde eder. | 16 | Türk Modernleşmesinin Evrelerine ait bilgileri elde eder. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı Tarihinin 1789-1918 yılları arası döneminde siyasi olaylarının incelenmesi, çağdaşlarıyla olan siyasi ilişkilerinin iç ve dış olaylarla değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yakınçağ Başlarında Osmanlı İmparatorluğu | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | III. Selim dönemi yenilikleri ve gelişmeleri | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Mısır’ın işgali ve Mehmet Ali Paşa | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Mısır sorununun ortaya çıkışı ve çözümü | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Tanzimat dönemi I | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Tanzimat dönemi II | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Boğazlar sorunu ve Londra sözleşmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kırım Savaşı ve Paris Barış Konferansı | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Paris Barış Konferansı’ndan sonra Osmanlı İmparatorluğu | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | 1877-1878 Osmanlı Rus Savaşı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | 20. yüzyıl başlarında Osmanlı İmparatorluğu | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | 19. yüzyılda dünyada sömürgecilik hareketleri | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Genel Değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma; Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, Filiz Kitabevi, İstanbul. ; İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul.; Donalt Quataert, Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922, İletişim Yayınları, İstanbul. ;Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, Erhan Afyoncu, Sorularla Osmanlı İmparatorluğu
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|