Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300104204TARİHİ COĞRAFYA - II Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bugün araştırılan bir alanın geçmişteki coğrafyasını ortaya koyan tarihi coğrafya, bu ders kapsamı içinde teorik olarak verilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6Tarihi coğrafyanın tanımı ve konusu
7Tarihi coğrafyanın gelişimi
8Eski şehirlerin konumların gibi alanlarda bilgi sahibi olacaklardır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihle Coğrafya arasındaki ilişkinin ortaya konulması ve coğrafyanın tarihi olaylara etkisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Coğrafya ve Tarihi Coğrafya Kavramlarıokuma, anlatım, tartışma
2Tarih-Coğrafya İlişkisiokuma, anlatım, tartışma
3Coğrafyanın Tarihiokuma, anlatım, tartışma
4Tarihi Coğrafya ’da Mekanokuma, anlatım, tartışma
5İnsan-Çevre Etkileşimiokuma, anlatım, tartışma
6Tarihi Coğrafya Araştırmalarında Metotokuma, anlatım, tartışma
7Fiziki Coğrafyanın Tarihe Etkileriokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Toprak Coğrafyasıokuma, anlatım, tartışma
10Hidrografya, Yerleşme Coğrafyasıokuma, anlatım, tartışma
11Anadolu Adının Kaynağıokuma, anlatım, tartışma
12Anadolu’da Tarihi Bölgelerokuma, anlatım, tartışma
13Eski yerleşme kalıntılarıokuma, anlatım, tartışma
14Anadolu’da Tarihi Kentler (Thrakia, Bithynia, İonia, Mysia, Phrygia Paphlagonia, Lykaonia, Arzava, Pisidia, Lydia, Karia, Lykia, Pamphylia, Kilikia)okuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mitchel, J.B.,Historical Geography. Hodder and Stoughton Ltd, London 1975. Doğanay, H., Coğrafyaya Giriş. Atatürk Üniv. Yay. No:726, Kazım Karabekir EğitimFak.Yay.No:23,Erzurum1992. Elibüyük,M, Matematik Coğrafya. Ekol Yayınevi, Ankara 1995. Gümüşçü,O, Tarihi Coğrafya, Yeditepe yay., İstanbul 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma8432
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr