|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102203 | ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE MEDENİYETLERİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Anadolu’nun Prehistoryası Ayrıntılı Olarak Verilecek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Türkan GADİRZADE | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir. | 7 | Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemlerden Eskiçağ Tarihi’ni derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.Eskiçağ Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir. | 8 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Arkeolojik verilerden yararlanılarak tarih öncesi çağlar içerisinde yer alan kalkolitik ve eski tunç çağlarında Anadolu’nun kültürel yapısı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tunç Çağlarına Geçişte Anadolu. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | İlk Tunç I Dönemi Anadolu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | İlk Tunç II Dönemi Anadolu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | İlk Tunç III Dönemi Anadolu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Eski Tunç Çağı Anadolu Madenciliğ ve Kentleşme | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Ön Tarih Çağlarında Anadolu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Assur Ticaret Kolonileri Çağında Anadolu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Koloni Devrinde Anadolu’da Yaşayan Kavimler ve Koloni Devri Anadolu Krallıkları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Koloni Devri Devlet Teşkilatı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Koloni Devri Anadolu Dini Hayatı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Koloni Devri Anadolu Sanatı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Koloni Devri Anadoluda Hukuk Sistemi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Koloni Devri Anadolu Ekonomik Hayatı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ekrem AKURGAL, Anadolu Uygarlıkları.;Sedat ALP, Hitit Devleti.; Firuzan KINAL, Eski Anadolu Tarihi.; Hasan A. ŞAHİN Anadolu’da Asur Ticaret Kolonileri Devri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|