Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300101104TARİH METODOLOJİSİ VE BİBLİYOGRAFYA - IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihçi formasyonu kazanabilmek için özellikle kaynaklar temel alınarak tarih metotlarının öğrenilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Cengiz ATLI
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
7Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır. Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
8Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarih Araştırmalarındaki yöntemlerin öğretilmesi ve uygulatılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarih nedir? Tarih ile sosyal bilimler arasındaki ilişkiler, tarihin gerekliliğiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
2Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanıTeorik ders, okuma, kaynak tarama
3Tarih FelsefesiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
4Tarihin diğer sosyal ilimlerle ilişkileri ve tarihe yardımcı ilimlerTeorik ders, okuma, kaynak tarama
5Tarih Araştırmalarında kullanılan kaynaklar: Sözlü kaynaklarTeorik ders, okuma, kaynak tarama
6Yazılı kaynaklarTeorik ders, okuma, kaynak tarama
7Tarih araştırmalarında eser tenkidi: Dış TenkitTeorik ders, okuma, kaynak tarama
8Ara Sınav
9İç TenkitTeorik ders, okuma, kaynak tarama
10Tarihte araştırma yöntemiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
11Geçmişten günümüze tarih yazım tarz ve anlayışlarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama
12YazmaTeorik ders, okuma, kaynak tarama
13Dipnotların verilmesiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
14Bibliyografya hazırlanmasıTeorik ders, okuma, kaynak tarama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Geyikoğlu, Hasan, Tarih Metodu Ders Notları, Erzurum 2006.;Togan, Zeki Velidi, Tarihte Usul, İstanbul 1977. Kütükoğlu, Mübahat, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr