|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000214 | YABANCI DİL - II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencileri İngilizce dilbilgisi ve telaffuzu konusunda geliştirmek, kelime haznelerini genişletmek. Temel dil becerilerinde(okuma, yazma, dinleme, konuşma) öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek. Öğrencilere günlük ve akademik amaçları için gerekli dil becerilerinde gelişebilme şansı sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler. | 3 | Öğrenciler bilindik veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili konularla ilgili bağlantılı temel metinler oluşturabilirler. | 4 | Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve düşünce ve planlarıyla ilgili sebep belirtip açıklamalar yapabilir. | 5 | Öğrenciler ileride karşılarına çıkabilecek toplumsal durumlarda çeşitli komplike olmayan iletişim görevlerini başarıyla yerine getirebilirler. | 6 | Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konularının uygulamaya dökülmeye çalışılır. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde görebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | CAN I SEND A LETTER? (can/could, may/might, must, have/has to) | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | I HAD BETTER TRY IT ON (must/mustn’t) | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | THEY ARE MADE IN TURKEY (Edilgen Yapı) | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | THEY WILL BE SHORTENED (Edilgen Yapı) | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | IF I WERE YOU I WOULD TAKE THAT ONE (Koşul Cümlecikleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | I WISH HE WOULD RETURN VERY SOON (İstek Cümlecikleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | I NEED A CAR WHICH IS STRONG (Sıfat Cümlecikleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | WE HAVE A FLAT IN WHICH THERE ARE THREE BEDROOMS (Sıfat Cümlecikleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | DO YOU KNOW WHERE SHE IS (İsim Cümlecikleri) | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | THE DOCTOR SAID I SHOULD REST (Dolaylı Anlatım) | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | I WOULD LIKE TO INVITE YOU (İsim Fiiller-Mastarlar) | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | I WILL CALL YOU ONLY IF THERE IS A CANCELLATION (Bağlaçlar) | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | SOMEBODY TRIED TO BREAK INTO OUR HOUSE (Deyimsel Fiiller ve Edat Alan Fiiller) | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | English Grammar in Use(Raymond MURPHY), Grammar Way(Jenny DOOLEY, Virginia EVANS), Oxford Practice Grammar( John EASTWOOD), Practical English Usage(Michael SWAN), Understanding and Using English Grammar (Betty AZAR), Advanced English Practice( B.D. GRAVER), A Practical English Grammar(A.J. THOMSON, A.V. MARTINET), English Grammar(Yusuf BUZ), English Grammar Inside And Out (Nesibe Sevgi ÖNDEŞ) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Okuma | 7 | 1 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|