|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türk dilinin kurallarını öğrenir | 3 | Günlük hayata dair sorunlarının çözümünde dili etkin kullanır ve kendisini ifade eder. | 4 | Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanıma | 5 | Resmî ve edebî yazışmalarda başarılı olur. | 6 | İletişimi güçlenir. | 7 | İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür. | 8 | Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesi gelişir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk dili ve kompozisyon bilgileri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Anlam bilgisi | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Sözlü kompozisyon türleri | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav. | | | 9 | Edebiyat tarihi incelemeleri | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Güzel konuşma ve yazma kuralları | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Güzel konuşma ve yazma uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Edebî tür bilgisi | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|