|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000206 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilme. Atatürk dönemi Türk dış politikasını açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Cengiz ATLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 9 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 10 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 11 | Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir. | 12 | Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir. | 13 | Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir. | 14 | Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir. | 15 | Atatürk dönemi Türk dış politikasını anlatabilir. | 16 | Atatürk dönemi Türk dış politikasını anlatabilir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1923 ten İkinci Dünya Savaşı sonrasına Türkiye Cumhuriyet Tarihini kavratmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Siyasal Alanda İnkılap hareketleri | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Hukuk Alanda İnkılap hareketleri | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap hareketleri | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Sağlık Hizmetleri | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Cumhuriyetçilik | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Milliyetçilik ve Halkçılık | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Laiklik | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Devletçilik ve İnkılapçılık | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Milli Egemenlik, Milli Bağımsızlık | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Milli Birlik ve beraberlik, Ülke Bütünlüğü, Barışçılık | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Bilimsellik, Akılcılık, Çağdaşlık ve Batılılaşma, İnsan ve İnsan Sevgisi | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Türk İnkılabının Nitelikleri | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa.; Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|