Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180103003100İŞARETLER VE SİSTEMLERZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Elektrik-Elektronik mühendisliği ve tüm mühendislik alanları için temel teşkil eden bu dersin amacı, öncelikle sinyal ve sistem analiz yöntemlerinin anlaşılması, daha sonra karmaşık süreçlerin analizinin yapılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Muhammed Said BOYBAY
Öğrenme Çıktıları
1Sinyal tanımını ve çeşitlerini kavramak.
2Sistem tanımını kavramak, bir sistemin özelliklerini inceleyebilmek.
3Sürekli-ayrık sinyal ve sistem yaklaşımlarını kavramak.
4 Periyodik sinyallere ait dönüşümleri kavramak.
5Periyodik olmayan işaretlere ait dönüşümleri kavramak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sürekli-zaman, ayrık-zaman sinyaller ve sistemler, sistemlerin temel özelliklerinin incelenmesi, doğrusal zamanla değişmeyen sistemler, Periyodik sinyallerin Fourier serisi gösterilimleri, sürekli-zaman, ayrık-zaman Fourier dönüşümü, Örnekleme teoremi, Laplace dönüşümü ve z- dönüşümü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sinyallere Giriş
2Sinyal çeşitlerinin tanımlanması
3Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler (Konvolüsyon)
4Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler ( Sistem Özelliklerinin incelenmesi)
5Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Gösterilimi (Sürekli-zaman periyodik işaretler için)
6Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Gösterilimi (Ayrık-zaman periyodik işaretler için)
7Sürekli-zaman Fourier Dönüşümü
8Ayrık-zaman Fourier Dönüşümü
9Haberleşme Sistemleri Uygulamaları
10Örnekleme
11Laplace Dönüşümü
12Laplace Dönüşümü (Doğrusal Geribeslemeli Sistem Uygulamaları)
13Z-Dönüşümü
14Z-Dönüşümü (Doğrusal Geribeslemeli Sistem Uygulamaları)
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alan V. OPPENHEIM, Alan S. WILLSKY, S. Hamid NAVAB, "Sinyaller ve Sistemler", Akademi Yayıncılık, İkinci Basımdan Çeviri, ISBN:978-975-6885-19-2. M. J. ROBERTS, "Sinyaller ve Sistemler", Nobel Akademik Yayıncılık, İkinci Basımdan Çeviri, ISBN: 978-605-133-323-6.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Quiz313
Tartışma10110
Soru-Yanıt10220
Beyin Fırtınası10110
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma10110
Performans10220
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1332           
ÖÇ2433           
ÖÇ3344           
ÖÇ4234           
ÖÇ5433           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr