Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180103005100SAYISAL ELEKTRONİK DEVRELERİZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere sayı sistemlerini kullanma, temel lojik işlemlerle ilişkilendirmek, lojik problem çözme mantığı ve bileşik devre tasarlama yeteneği kazanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Kenan ÇİÇEK
Öğrenme Çıktıları
1Mantık devreleri için gerekli saat darbesini sinyali üreten Multivibratörleri ve temel hafıza elemanlarını tanır ve farklarını bilir.
2Hafıza birimleri, zaman diyagramları, değer tablolarını kullanarak senkron ve asenkron devrelerin çalışma mantıklarını inceler ve tasarlar.
3Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir.
4Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler.
5Mantık devrelerini tek bir yapıda toplayan PLD yapısını öğrenir ve tasarımlarını gerçekleştirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Lojik devre tasarımı içeriği, Sayı sistemleri, Lojik devre temelleri, Lojik fonksiyonların indirgenmesi, Kombinasyonel devreler, Programlanabilir kombinezonsal devreler. Ardışıl devre temelleri, Saklayıcılar sayıcılar,Ardışıl devre analiz ve Tasarımı ve bellek elemanları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Analog ve Sayısal Kavramları3
2Sayı Sistemlerinin İncelenmesi3
3İkili Sayı Sistemi ve Kodlamaları3
4Boolean Kuralları ve Lojik İfadelerin Sadeleştirilmesi3
5Karnaugh Haritaları ile Mantık soruları çözümü3
6Mantık Kapılar, İç Yapıları ve Mantıksal Devreler3
7Kaydediciler3
8Ara Sınav3
9Kodlayıcılar ve Kod çözücüler3
10Sayısal Entegreler ve Sayısal Göstergeler3
11Çoklayıcılar - Veri Seçiciler (Multiplexers - Data Selector)3
12Azlayıcılar-Veri Dağıtıcılar (Demultiplexers)3
13Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri3
14Bileşik Devreler ile İlgili Uygulamalar3
15Final Sınavı2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)Fundamentals of Digital Logic with VHDL, Second Edition, Stephen Brown, Zvonko Vranesic, Mc Graw Hill İnc., NewYork, 2005 2)Lessons In Electric Circuits, Volume IV´Digital , Tony R. Kuphaldt Fourth Edition, last update June 29, 2002
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma8324
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Performans8324
Ev Ödevi4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1445           
ÖÇ2554           
ÖÇ3455           
ÖÇ4444           
ÖÇ5444           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr