Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160103002201 | FİZİK – II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Doğada elektromanyetizmayla ilişkili olan olayların fizik bakış açısıyla bütüncül bir şekilde sunulması. Elektromanyetizmanın yol açtığı temel teknolojik uygulamaların bu kuram çerçevesinde anlatımı. Noktasal elektrik yükler için tanımlanmış yasaların sürekli yük dağılımlarına uygulanmasıyla sonsuz küçük katkıların toplanmasının matematik yöntemlerle nasıl hesaplanacağının öğretilmesi. Temel matematik kavramların uygulamada nasıl kullanıldığı fikrinin öğrenciye verilmesi amaçlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selahattin ÇELEBİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yük, Elektrik Alanı, Gauss Kanunu gibi konuları öğrenmiş olacak | 2 | Doğanın elektromanyetizmayla ilişkili temel kuramlarına nasıl yol açtığı öğrenir | 3 | Kuramsal çerçevede elde edilen genel elektromanyetik yasaların teknolojik alanlara nasıl uygulanıdını öğrenir | 4 | kuramsal yapılardan öngörü yapma yeteneğini kazanır. | 5 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Elektromanyetik kavramların temel prensip ve kuramları: Coulomb yasası, Elektrik alanı, Gauss yasası, elektrik potansiyeli, DA Elektrik devreleri, manyetik alan, Manyetik alan kaynakları, Ampere yasası, Faraday yasası, maddenin manyetik özelikleri, AA devreleri, Maxwell denklemlerinin sunumu, Elektromanyetik dalga kavramı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Coulomb Yasası ve Elektrik Alanları Elektrik yüklerinin özellikleri; Yalıtkanlar ve iletkenler | Rehberli problem çözümü | | 2 | Gauss Yasası Elektrik akısı | Rehberli problem çözümü | | 3 | Elektrik Potansiyeli | Rehberli problem çözümü | | 4 | Elektrik Potansiyeli
Sığa ve Dielektrikler
| Rehberli problem çözümü | | 5 | Sığa ve Dielektrikler | Rehberli problem çözümü | | 6 | Akım ve Direnç
Doğru akım devreleri
| Rehberli problem çözümü | | 7 | Doğru akım devreleri | Rehberli problem çözümü | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Manyetik Alanlar | Rehberli problem çözümü | | 10 | Manyetik alan kaynakları | Rehberli problem çözümü | | 11 | Manyetik alan kaynakları | Rehberli problem çözümü | | 12 | Faraday Kanunu | Rehberli problem çözümü | | 13 | Öz indüksiyon | Rehberli problem çözümü | | 14 | Alternatif Akım Devreleri | Rehberli problem çözümü | | 15 | Elektromagnetik Dalgalar | Rehberli problem çözümü | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Raymond A. Serway, John W., (1995). “Fen ve Mühendislik için Fizik”, Palme Yayıncılık.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007) “Üniversite Fiziği”, Pearson Education Yayıncılık.
3. David Halliday, Robert Resnick, (2008). “ Fiziğin Temeller”, Wiley |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Quiz | 1 | 20 | Derse Katılım | 14 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|