Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20150102005104HİDROLİKZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere boru ve açık kanal akımının temel kurallarının öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Altıkat
Öğrenme Çıktıları
1Borulardaki akımı tanıyacak ve özetleyecek.
2Borulardaki akımı tanıyacak ve özetleyecek.
3Açık kanallardaki üniform olan ve olmayan akımı tanıyacak ve sınıflandırabilecek.
4Açık kanallardaki üniform olan ve olmayan akımı tanıyacak ve sınıflandırabilecek.
5Açık kanallardaki tedrici ve ani değişen akımı kavrayacak.
6Açık kanallardaki tedrici ve ani değişen akımı kavrayacak.
7Boyut analizini uygulayabilecek.
8Boyut analizini uygulayabilecek.
9Hidrolik modelleri tanıyacak ve laboratuar deneylerini gerçekleştirebilecek.
10Hidrolik modelleri tanıyacak ve laboratuar deneylerini gerçekleştirebilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Borulardaki akım, Açık kanallarda üniform olan ve olmayan akımlar, Açık kanallarda tedrici ve ani değişen akımlar, Boyut analizi, Hidrolik modeller, Laboratuar deneyleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1GİRİŞ. HİDROLİK ANABİLİM DALININ TANITILMASI.
2BORULAR İÇERİSİNDEKİ AKIM. Giriş. Hareket Denklemi. Hız Dağılımı
3Enerji Kaybı. Boruların Hidrolik Hesabı.
4Borular İçerisindeki Akım Uygulamaları.
5AÇIK KANAL. ÜNİFORM AKIM: Genel Bilg. Enerji Denklemi. Pratik Formüller.
6Üniform Akımın Hesabı. En Uygun Kesit. Projel.Dik. Alınması Gereken Hususlar.
7Tabii Kanalların Hesabı. Hidrolik Yarıçapın Değişimi. Uygulamalar.
8Ara Sınav
9AÇIK KANAL. ÜNİFORM OLMAYAN AKIM: Özgül Enerji, Nehir ve Sel Rejiml.
10Kanal Eğimlerinin Sınıflandırılması. Tedrici Değişen Akım.
11Tedrici Değişen Akım
12Ani Değişen Akım.
13Ani Değişen Akım. BOYUT ANALİZİ.
14HİDROLİK MODELLER.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Sümer, B.M.,2007, Hidrolik, Birsen Yayınevi, Istanbul 2 Ranald V. Gıles, Jack B. ,Evett Cheng Lıu, 2001, Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Nobel Yayın Dağıtım, Istanbul 3 Sigloch, 2007, Technische Fluidmechanik, Springer Verlag, Frankfurt 4 Grollius, 2008, Grundlagen der Hydraulik, , 4. aktualisierte Auflage,Hanser Verlag 5 Goedecke, 2006, Fluidverfahrenstechnik, Wiley-VCH 6 Brömstrup,K.; 3. Auflage 2009, Rohrsysteme aus PE 100, Vulkan Verlag, 3. Auflage, 232 Seiten, Frankfurt 7 Durst,F., 2006, Filtration in Fahrzeugen. Neuentwicklungen Innovationen - Trends - expert Verlag,Bonn
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133444445443
ÖÇ244444223333
ÖÇ355555454444
ÖÇ434345344334
ÖÇ543434333344
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
ÖÇ9           
ÖÇ10           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr