Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20150102005104HİDROLİKCompulsory353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencilere boru ve açık kanal akımının temel kurallarının öğretilmesi
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Altıkat
Learning Outcomes
1Borulardaki akımı tanıyacak ve özetleyecek.
2Açık kanallardaki üniform olan ve olmayan akımı tanıyacak ve sınıflandırabilecek.
3Açık kanallardaki tedrici ve ani değişen akımı kavrayacak.
4Boyut analizini uygulayabilecek.
5Hidrolik modelleri tanıyacak ve laboratuar deneylerini gerçekleştirebilecek.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Borulardaki akım, Açık kanallarda üniform olan ve olmayan akımlar, Açık kanallarda tedrici ve ani değişen akımlar, Boyut analizi, Hidrolik modeller, Laboratuar deneyleri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1GİRİŞ. HİDROLİK ANABİLİM DALININ TANITILMASI.
2BORULAR İÇERİSİNDEKİ AKIM. Giriş. Hareket Denklemi. Hız Dağılımı
3Enerji Kaybı. Boruların Hidrolik Hesabı.
4Borular İçerisindeki Akım Uygulamaları.
5AÇIK KANAL. ÜNİFORM AKIM: Genel Bilg. Enerji Denklemi. Pratik Formüller.
6Üniform Akımın Hesabı. En Uygun Kesit. Projel.Dik. Alınması Gereken Hususlar.
7Tabii Kanalların Hesabı. Hidrolik Yarıçapın Değişimi. Uygulamalar.
8Ara Sınav
9AÇIK KANAL. ÜNİFORM OLMAYAN AKIM: Özgül Enerji, Nehir ve Sel Rejiml.
10Kanal Eğimlerinin Sınıflandırılması. Tedrici Değişen Akım.
11Tedrici Değişen Akım
12Ani Değişen Akım.
13Ani Değişen Akım. BOYUT ANALİZİ.
14HİDROLİK MODELLER.
Recommended or Required Reading
1 Sümer, B.M.,2007, Hidrolik, Birsen Yayınevi, Istanbul 2 Ranald V. Gıles, Jack B. ,Evett Cheng Lıu, 2001, Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Nobel Yayın Dağıtım, Istanbul 3 Sigloch, 2007, Technische Fluidmechanik, Springer Verlag, Frankfurt 4 Grollius, 2008, Grundlagen der Hydraulik, , 4. aktualisierte Auflage,Hanser Verlag 5 Goedecke, 2006, Fluidverfahrenstechnik, Wiley-VCH 6 Brömstrup,K.; 3. Auflage 2009, Rohrsysteme aus PE 100, Vulkan Verlag, 3. Auflage, 232 Seiten, Frankfurt 7 Durst,F., 2006, Filtration in Fahrzeugen. Neuentwicklungen Innovationen - Trends - expert Verlag,Bonn
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOTAL WORKLOAD (hours)88
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO133444445443
LO244444223333
LO355555454444
LO434345344334
LO543434333344
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr