Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20150102004103 | TOPOĞRAFYA | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı arazi ölçmeleri, topografik ölçmeler ve uygulamaları konusunda beceriler kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi M. Salih Bayraktutan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Parselasyon ölçmeleri yapar. | 2 | Üç Boyutlu Koordinat hesaplarını yapar. | 3 | Nivelmanla yükseklik ölçmeleri yapar. | 4 | Kotlu planlar yapar. | 5 | Yükseklik belirleme hesapları yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Topoğrafyanın tanımı. Harita kavramı. Koordinat ve projeksiyon sistemleri. Ölçü birimleri. Ölçek. Ölçme hataları. Arazide uzunluk ve açıların ölçülmesi. Açı ve koordinat hesapları. Poligonasyon. Yükseklik farklarının ölçülmesi ve hesabı. Alan ve hacim hesapları. Harita/plan çizimi. Yer küresel uydu seyir sistemleri (GNSS). Güncel ölçme araç ve yöntemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkında genel bilgi | | | 2 | Topoğrafyanın tanımı. | | | 3 | Harita kavramı. | | | 4 | Koordinat ve projeksiyon sistemleri. | | | 5 | Ölçü birimleri. Ölçek. | | | 6 | Ölçme hataları. | | | 7 | Arazide uzunluk ve açıların ölçülmesi. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Açı ve koordinat hesapları. | | | 10 | Poligonasyon. | | | 11 | Yükseklik farklarının ölçülmesi ve hesabı | | | 12 | Alan ve hacim hesapları. | | | 13 | Harita/plan çizimi. | | | 14 | Yer küresel uydu seyir sistemleri (GNSS). Güncel ölçme araç ve yöntemleri. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird, Surveying: Principles and applications, Prentice Hall, 9th ed., 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|