Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20150102003103DİNAMİKZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Duran ve hareketli gözlemciye göre hareketin tanımlanması ve modellenmesini öğretmek. Merkezcil kuvvet etkisindeki hareket ile iki ve üç boyutlu rijit cisim hareketinin temel ilkelerini öğretmek. Titreşim hareketinin temel kavram ve ilkelerini öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Alperen ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler dinamik ile ilgili problemlerin matematik modellerini kurabilir ve makul yaklaşıklıkla istenen çözümleri elde eder.
2 Öğrenciler maddesel nokta hareketi ile ilgili temel prensipleri kavrar.
3Öğrenciler rijit cisim hareketi ile ilgili temel prensipleri kavrar.
4Öğrenciler titreşim hareketi ile ilgili temel prensipleri öğrenerek problemlerde kullanır.
5Öğrenciler enerji yöntemleri ile impuls ve momentum prensiplerini problemlerin çözümünde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Maddesel Noktaların Kinematiği, Maddesel Noktaların Kinetiği, İş ve Enerji, İmpuls ve Momentum, Rijit Cisimlerin Kinematiği, Rijit Cisimlerin Kinetiği (Düzlemsel Durum), Mekanik Titreşimler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş,Maddesel Noktaların Kinematiği, Dikdörtgen Koordinatlarda Kinematik İfadeler, Doğal Koordinatlarda Kinematik İfadeler, Kutupsal Koordinatlarda Kinematik İfadeler10
2Silindirik Koordinatlarda Kinematik İfadeler, Ötelenme Yapan Bir Takıma Göre Bağıl Hareket10
3Maddesel Noktaların Kinetiği, Newton’un İkinci Yasası, Maddesel Noktalar Sistemi, D’Alambert İlkesi10
4İş ve Enerji, Bir Kuvvetin İşi, İş-Enerji Denklemi10
5Korunumlu Kuvvetler, Minumum Potansiyel Enerji İlkesi10
6İmpuls ve Momentum, İmpuls ve Momentum İlkesi, İmpulsif Kuvvetler, Momentumun Korunumu, Açısal Momentum10
7Çarpışma, Elasto- Kinetic10
8Rijit Cisimlerin Kinematiği, Ötelenme; Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme.10
9Ara Sınav 110
10Düzlemsel Harekette Salt ve Bağıl Hız, Düzlemsel Harekette Salt ve Bağıl İvme.10
11Rijit Cisimlerin Kinetiği, Rijit Bir Cismin Düzlemsel Hareketi10
12Rijit Bir Cismin Düzlemsel Hareketi ile İlgili Problemler10
13Rijit Bir Cismin Düzlemsel Hareketi ile İlgili Problemler10
14Mekanik Titreşimler, Sönümsüz ve sönümlü Titreşimler.10
15Mekanik Titreşimler, Sönümsüz ve sönümlü Titreşimler.10
16Final10
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dinamik - Yaşa PALA Mühendislik mekaniği - R.C. Hibbeler Dinamik - Mehmet H. Omurtag
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Gözlem11010
Alan Gezisi212
Beyin Fırtınası122
Rol Oynama / Dramatize Etme51050
Bireysel Çalışma339
Toplantı Başkanlığı Yapma31030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Multirom CD Çalışması2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)159
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ111222235332
ÖÇ2         4 
ÖÇ3        2  
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr