Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000213TÜRK DİLİ - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçeyi doğru kullanma, mesleki veya meslekdışı metinleri sorunsuz okuyabilme, başarılı sözlü ve yazılı anlatım.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili öğretim üyesi
Öğrenme Çıktıları
1Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir.
2Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir.
3Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilir.
4Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilir.
5Kendi anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir.
6Kendi anadilini daha iyi anlayıp kullanabilir.
7Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
8Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
9Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık edinir.
10Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örnek edebi ve güncel metinlerin okunması, yazılı ve sözlü anlatım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazılı anlatım türlerine giriş.
2Metin çözümlemesi (Şiir).
3Metin çözümlemesi (Öykü)
4Metin çözümlemesi (Kitap).
5Metinler eşliğinde yabancı kaynaklı sözcüklerin yazımıyla ilgili sorunlar.
6Günlük hayatla ilgili yazım türleri (Deneme, sohbet).
7Yazılı anlatım türlerinden örnekler (Biyografi, otobiyografi) .
8Ara Sınav
9Dil yanlışlarının düzeltilmesine yönelik uygulamalar (Yazım kuralları).
10Özgeçmiş.
11Noktalama işaretleri ve konu ile ilgili çalışmalar.
12Hazırlıklı konuşmalarda dikkat edilmesi gereken kurallar. Vurgu, tonlama, teknik uygulamalar.
13Sözlü sunum çalışmaları.
14Sözlü sunum çalışmaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Yusuf Çotuksöken, Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık, İstanbul 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)45
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144334433433
ÖÇ233443444343
ÖÇ345434433443
ÖÇ443344343444
ÖÇ533343434344
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
ÖÇ9           
ÖÇ10           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr