Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000113 | TÜRK DİLİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavranması, okunan metinlerin gerektiği gibi anlaşılması, öğrencilerin sözvarlığının genişletilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili öğretim üyesi |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir. | 2 | Temel yazım kuralları ve noktalama işaretleri kullanımını edinir. | 3 | Daha geniş bir sözvarlığı edinir. | 4 | Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir. | 5 | Okuma beğenisi ve alışkanlığı edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması | | | 2 | İletişim. | | | 3 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisi. Konuşma ve yazı dili. | | | 4 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi. | | | 5 | Güncel metinler eşliğinde günümüz Türkçesinin sorunları. Derlenmiş metinler eşliğinde Türkçe sözcüklerin yazımı ile ilgili sorunlar. | | | 6 | Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması. | | | 7 | Güncel metinler eşliğinde yazım kuralları. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yazılı anlatım (Kompozisyon). | | | 10 | Yazılı anlatım çalışmaları, örnekler üzerinden incelemeler (Kompozisyon türleri). | | | 11 | Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor vb. bu türler ile ilgili uygulama çalışmaları. | | | 12 | Anlatım bozuklukları. Dil yanlışları ile ilgili uygulamalar. | | | 13 | Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları. | | | 14 | Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Yusuf Çotuksöken, Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık, İstanbul 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|