Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180100002100DİJİTAL OKURYAZARLIKZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yükseköğretimde dijital dönüşüm kavramını açıklayabilecek ve tartışabilecek, Dijital dönüşümde yükseköğretimde öğretim elemanlarının üstlenmesi beklenen rol ve becerileri açıklayabilecek, bu yeni rol ve becerilere yönelik kararlar alabilecek, Yeni öğrenme yaklaşımlarının bazılarını tanıyacak, Yeni öğrenme yaklaşımlarına uygun dijital ortamları keşfedecek, Dijital ortamlarda çeşitli etkileşim türlerini ve özelliklerini tartışabilecek Dijital ortamda iletişim tasarımına ilişkin temel becerileri edinecek, Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönetmelerini sağlayacak dijital platformlar hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Topkaya
Öğrenme Çıktıları
1 Yükseköğretimde dijital dönüşüm kavramını açıklayabilecek ve tartışabilecek, Dijital dönüşümde yükseköğretimde öğretim elemanlarının üstlenmesi beklenen rol ve becerileri açıklayabilecek, bu yeni rol ve becerilere yönelik kararlar alabilecek, Yeni öğrenme yaklaşımlarının bazılarını tanıyacak, Yeni öğrenme yaklaşımlarına uygun dijital ortamları keşfedecek, Dijital ortamlarda çeşitli etkileşim türlerini ve özelliklerini tartışabilecek Dijital ortamda iletişim tasarımına ilişkin temel becerileri edinecek, Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönetmelerini sağlayacak dijital platformlar hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
2 Yükseköğretimde dijital dönüşüm kavramını açıklayabilecek ve tartışabilecek, Dijital dönüşümde yükseköğretimde öğretim elemanlarının üstlenmesi beklenen rol ve becerileri açıklayabilecek, bu yeni rol ve becerilere yönelik kararlar alabilecek, Yeni öğrenme yaklaşımlarının bazılarını tanıyacak, Yeni öğrenme yaklaşımlarına uygun dijital ortamları keşfedecek, Dijital ortamlarda çeşitli etkileşim türlerini ve özelliklerini tartışabilecek Dijital ortamda iletişim tasarımına ilişkin temel becerileri edinecek, Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönetmelerini sağlayacak dijital platformlar hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dijital Ortamlarda İşbirlikli Öğrenme Problem Tabanlı Öğrenme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1E-Öğrenme Ve Harmanlanmış Öğrenme Dijital Ortamlarda İşbirlikli Öğrenme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
https://ekampus.anadolu.edu.tr/webapps/login/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Quiz6100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Quiz16232
Proje Hazırlama15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144445544545
ÖÇ2           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr