Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180102003100DİFERANSİYEL DENKLEMLERZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Diferansiyel denklemlerin amacını ve mühendislikteki kullanım alanlarını tanıtmak. Farklı tip diferansiyel denklemlerin çözümünü yaparak sonuçlarını yorumlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Gökçe Dilek KÜÇÜK
Öğrenme Çıktıları
1Diferansiyel denklem kavramını tanımlayabilir.
2Diferansiyel denklem kavramını tanımlayabilir.
3Birinci mertebe ve birinci dereceden bazı diferansiyel denklem türlerini çözebilir.
4Birinci mertebe ve birinci dereceden bazı diferansiyel denklem türlerini çözebilir.
5Birinci mertebe ve yüksek dereceden diferansiyel bazı denklemleri çözebilir.
6Birinci mertebe ve yüksek dereceden diferansiyel bazı denklemleri çözebilir.
7Bazı fiziksel problemlerin diferansiyel denklemini kurabilir.
8Bazı fiziksel problemlerin diferansiyel denklemini kurabilir.
9Mühendislikte karşılaşılan bazı diferansiyel denklemleri yorumlayabilme kabiliyeti kazanır
10Mühendislikte karşılaşılan bazı diferansiyel denklemleri yorumlayabilme kabiliyeti kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
2Diferansiyel Denklemlerin Elde Edilmesi
3Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler
4Homojen Diferansiyel Denklemler
5 Tam Diferansiyel Denklemler
6Tam Hale Getirilebilen Diferansiyel Denklemler
7Lineer Diferansiyel Denklemler, Bernoulli Diferansiyel Denklemler
8Ara Sınav
9Sabit Katsayılı Homojen Diferansiyel Denklemler
10Sabit Katsayılı Homojen Olmayan Diferansiyel Denklemler
11Laplace dönüşümü. Türevin Laplace dönüşümü.Ters Laplace dönüşümü. Mühendislik uygulamaları.
12Birinci Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri
13Sabit Katsayılı Homojen Lineer Denklem Sistemleri
14Sabit Katsayılı Homojen Olmayan Diferansiyel Denklem Sistemleri
15Kısmi diferansiyel denklemlere giriş
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İhsan DAĞ, Adi Diferansiyel Denklemler Mehmet ÇAĞLAYAN, Nisa ÇELİK, Setenay DOĞAN Adi Diferansiyel Denklemler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14456
Soru-Yanıt7321
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ255555555555
ÖÇ355555555555
ÖÇ455555555555
ÖÇ555555555555
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
ÖÇ9           
ÖÇ10           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr