Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180102002101BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİMZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere teknik resim hazırlama yeteneği kazandırmak, var olan teknik resimleri okuyabilme yeteneği kazandırmak ve bir CAD yazılımını kullanmayı öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fethi Şermet
Öğrenme Çıktıları
1Mühendislik parçalarının teknik resimlerini hazırlayabilme yeteneği kazanmak.
2Tasarlanan nesneleri görsel olarak sunabilme yeteneği kazanmak.
3Mühendislik elemanlarının çizimi yeteneğini kazanmak.
4Mevcut teknik resimleri okuyabilme yeteneği kazanmak.
5CAD programlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Teknik Resmin Önemi ve Amacı / Standartlar / Geometrik Çizimler / bir CAD yazılımının tanıtılması / Birinci ve Üçüncü İzdüşümler ve Cisimlerin Görünüşleri / Kesit Görünüşler / Ölçülendirme / Perspektifler / Ölçekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Teknik Resmin tanımı ve standartlar
2Çizgi türleri ve kullanım alanları, Standart kağıt ölçüleri
3Ölçekler, Geometrik çizimler(dik, yatay, paralel, teğet vs. geometriler oluşturma, Autocad giriş komutları
4Geometrik çizimler, izdüşümler, Autocad çizim örnekleri
5Temel görünüşler(İzdüşümler), Görünüş çıkarma
6Perspektifler (İzometrik, Dimetrik, Trimetrik, Eğik perspektifler)
7Kesitler giriş, tam kesit, yarım kesit, kademeli kesit, kısmi kesit
8Ara Sınav
9Diğer kesit türleri (döndürülmüş, yerinde döndürülmüş kesitler) ve çizim örnekleri
10Kesit uygulama örnekleri, ölçülendirme giriş
11Ölçülendirme kuralları, Ölçülendirme uygulama örnekleri
12Kesit ve ölçülendirme uygulama örnekleri
13Kesit ve ölçülendirme uygulama örnekleri
14Kesit ve ölçülendirme uygulama örnekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Giesecke M., Hill, S. and Dygdon, D., “Technical Drawing” 2) Jensen, C. and Helsel, J., “Engineering Drawing and Design” 3) Türkdemir K., “Teknik Resim 1 ”, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13452
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133444444444
ÖÇ244444433343
ÖÇ344344434434
ÖÇ444544444444
ÖÇ544444444333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr