Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180102001102İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere inşaat mühendisliğinin ilkelerini tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Devlet Çıragoğlu
Öğrenme Çıktıları
1İnşaat mühendisliği alanı ile diğer önemli mühendislik çalışma alanlarını tanır.
2İnşaat mühendisliği alanı ile diğer önemli mühendislik çalışma alanlarını tanır.
3Yapılış tarzına göre ve malzemesine göre yapı türlerini ayırt edebilir.
4Yapılış tarzına göre ve malzemesine göre yapı türlerini ayırt edebilir.
5Yapılara tesir eden mekanik etkilerin neler olduğunu kavrar.
6Yapılara tesir eden mekanik etkilerin neler olduğunu kavrar.
7Yapılarda kuvvet ve moment tesirleri ile mesnet ve statik sistem şekillerini kavrar.
8Yapılarda kuvvet ve moment tesirleri ile mesnet ve statik sistem şekillerini kavrar.
9Zemin ve yapı etkileşimi hakkında fikir sahibi olur.
10Zemin ve yapı etkileşimi hakkında fikir sahibi olur.
11İnşaat yapım sürecinin nasıl yürüdüğü kavrar.
12İnşaat yapım sürecinin nasıl yürüdüğü kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnşaat mühendisliğinin tarihsel arka planı, güncel durumu ve geleceği. Etik ve mesleki sorumluluk. Yazılı ve sözlü iletişim yeteneği. Analiz, tasarım, hesaplamalı yaklaşımlar, deneylerin ilkeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnşaat mühendisliğinin genel çalışma alanları
2İnşaat mühendisliğinin tarihsel gelişim süreci
3İnşaat mühendisliği eğitimi
4Malzeme anabilim dalı hakkında bilgi
5Yapı anabilim dalı hakkında bilgi
6Yapı tipleri
7Yapıların üzerine gelen yükler ve çeşitleri
8Ara sınav
9Yapıları etkileyen iç ve dış kuvvetler
10Hidrolik anabilim dalı hakkında genel bilgi
11Geoteknik anabilim dalı hakkında genel bilgi
12Ulaşım anabilim dalı hakkında genel bilgi
13İnşaat yönetimi ile ilgili genel bilgi
14Şantiyeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Neil S. Grigg, Marvin E. Criswell, Darrell G. Fontane and Thomas J. Siller, Civil Engineering Practice in the Twenty-First Century: Knowledge and Skills for Design and Management, Amer Society of Civil Engineers, 2001. 2. Ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7321
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ134334342333
ÖÇ233333333332
ÖÇ343332323333
ÖÇ433443333443
ÖÇ544433334443
ÖÇ633333243333
ÖÇ7           
ÖÇ8           
ÖÇ9           
ÖÇ10           
ÖÇ11           
ÖÇ12           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr