|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20150102008101 | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mühendislik malzemelerinin özellikleri, davranışı ve bunların belirlenmesinde kullanılan test metotları hakkında bilgilendirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Engin Yener | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mühendislikte kullanılan malzemelerin özelliklerini kavrayabilme | 2 | Malzemeler üzerinde standart deneyleri uygulayabilme | 3 | Malzeme testlerinde kullanılan teknolojik cihazları tanıma | 4 | Farklı disiplinlerdeki mühendislik öğrencileriyle ortak çalışarak test yapabilme | 5 | Laboratuvar çalışması sonuçlarını ortak bir çalışma raporu halinde sunabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Mühendislik malzemelerinin genel özellikleri ve farklı mühendislik uygulamalarına bu özelliklerin etkileri tartışılacaktır. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin malzeme özelliklerini belirlemedeki standart testler, kullanılan ekipman ve elde edilen deney sonuçlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi sunmaktadır. Öğrencilere, özellikle inşaat mühendisliği başta olmak üzere mühendislik uygulamalarında sıklıkla kullanılan, çelik, ahşap, beton, asfalt gibi malzemelerin gerçek davranışını belirleyebilecekleri laboratuvar uygulamaları yaptırılacaktır. Türk Standardları (TS) ve Amerikan Standartları (ASTM) deney metotları uygulanacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Malzemelerin test edilmesi, malzeme deneylerinin önemi, standart şartnameler ve standart büroları, mühendislik malzemelerinin genel özellikleri | | Oryantasyon, laboratuvarı tanıma | 2 | Mühendislik malzemelerinin mekanik özellikleri, temel tanımlar, gerilme-birim deformasyon diyagramları | | Çeliğin gerilme-birim deformasyon diyagramının belirlenmesi | 3 | Elastisite, plastisite, enerji kapasitesi | | Dayanım testleri için harç dökme | 4 | Veri analizi, verilerde varyasyon, veri gruplama, örnekleme ve hatalar, korelasyon, kalite kontrol diyagramları | | Harçların 7 günlük eğilme ve basınç diyagramlarının belirlenmesi | 5 | Test sonuçlarının sunumu, laboratuvar raporunun hazırlanması, sözlü sunum | | Agrega testleri | 6 | Deney prosedürleri, tipleri ve mekanik deneylerin amacı | | Agrega testleri (devam) | 7 | Örnekleme ve örnek hazırlanması, test cihazları, ölçüm cihazları | | Harçların 28 günlük eğilme ve basınç diyagramlarının belirlenmesi | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Test cihazları ve aparatları, test cihazlarının tipleri | | Beton dökümü | 10 | Doğrusal ölçüm cihazları, deformasyon ölçerler | | Asfalt testleri | 11 | Testlerin karakterizasyonu, statik çekme, statik basınç | | Zemin testleri | 12 | Statik kayma, statik eğilme | | Betonun elastik modülünün, gerilme-birim deformasyon eğrisinin belirlenmesi | 13 | Sertlik, darbe | | Betonun çekme, basınç dayanımının belirlenmesi, tahribatsız deneyler |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) The Testing of Engineering Materials, H.E. Davis, G.E. Troxell and G.F.W. Hauck, McGraw-Hill Book Company, 1964.
2) The Science and Technology of Civil Engineering Materials, J. F. Young; S. Mindess; R.J. Gray and A. Bentur, Prentice Hall, 1998.
3) Civil Engineering Materials, S. Somayaji, Prentice Hall, NJ, 1995.
4) Design and Control of Concrete Mixture, Portland Cement Association, USA, 1979. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Deney Sonrası Quiz | 4 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Quiz | 3 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 7 | 1 | 7 | Deney | 7 | 4 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Deney Sonrası Quiz | 7 | 1 | 7 | Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|