|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 150400308100 | TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin yeni teknolojilere ve yenilik kavramına olan ilgilerinin artırılması ve süreklilik kazanmasının sağlanması.
Yeni ve ileri teknolojiler alanında Dünya'daki ve Ülkemizdeki gelişmelerin araştırılması ve paylaşılması.
Öğrencilerin yenilik ve teknoloji odaklı düşünmeleri ve yeni fikirlerini proje mantığı içinde hayata geçirebilmeleri için bilgi ve bilinç düzeylerinin yükseltilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ayaz Yusuf ALTIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Teknoloji ve Yenilik Yönetimi konusundaki bilgi düzeyinin yükseltilerek iş yaşamına adaptasyonun sağlanması | 2 | Sistem mantığı ile düşünme, olaylar arasındaki ilişkileri kavrama, model kurma yeteneğinin geliştirilmesi | 3 | Derse katılım, sınıf uygulamaları ve proje çalışmaları yoluyla bilgilerini teoriden pratiğe aktarabilmelerinin sağlanması | 4 | Olayları analiz etme ve yorumlama becerisinin kazandırılarak, iş yaşamına ve topluma katkı sağlama bilincinin geliştirilmesi | 5 | Problemleri tanımlama, analiz yapma ve problem çözme yeteneğinin kazandırılması | 6 | Yenilikçi ve yaratıcı birey olma bilincinin geliştirilerek ve bilgilerin teoriden pratiğe dönüştürülerek fikir üretilmesi, tartışılması ve toplumsal sorunların çözümünde kullanılması becerisinin geliştirilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Teknolojik gelişme ve yenilik süreci, günümüzün ve geleceğin yeni teknolojileri, teknolojik tahmin teknikleri, proje seçimi ve proje planlama teknikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Teknoloji ve yenilik yönetiminin önemi ve büyümeye katkısı Teknolojideki gelişmelerin tarihçesi | | | 2 | Kavramlar ve teknikler; teknoloji transferi, teknolojiyi üretme, yenilik, sürekli iyileştirme, buluş, faydalı model, tasarım | | | 3 | Teknoloji ve yeniliğin kaynakları | | | 4 | Sanayi kuruluşlarında teknoloji, ar-ge ve yeniliğe yatırım yapmak, Sürecin işleyişi Yenilikçi kuruluşların özellikleri | | | 5 | Kuruluşların teknoloji ve yenilik stratejileri, Başarı ve başarısızlık nedenleri, Başarı için faktörler | | | 6 | Ar-ge ve yenilik planlamasında kullanılan teknikler, Teknolojik tahmin teknikleri, proje seçimi ve proje planlama teknikleri | | | 7 | Projeler nasıl planlanır? PERT/CPM uygulamaları, Örnek olay incelemesi ve Teknoloji ve yenilik yönetimi için örgütlenme, Otonom çalışma grupları, Kendini yöneten takımlar, Geliştirme ekipleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ar-ge yöneticisinde ve çalışanlarında olması gereken özellikler ve Teknoloji ve Ar-ge yoluyla kurumsal performansın artırılması | | | 10 | Ar-ge takımlarının yönetimi ve denetimi, bütçe performansı | | | 11 | Günümüzün ve geleceğin yeni teknolojileri | | | 12 | Geleceğin şehirleri, Teknoparklar, teknoloji merkezleri, nanoteknoloji, görünmeyen kıtalar, siber uzay | | | 13 | Örnek olay, proje geliştirme uygulamaları ve sunumları | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Rekabette Başarının Yolu, Teknoloji Yönetimi, Dr.Halime İnceler Sarıhan, Desnet Yayınları, İst, 1998
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık; Richard Luecke, Çev.Turan Parlak, T.İş Bankası yayını, İst, 2011
Teknolojik Yenilik ve Ar-Ge Yönetimi, Doç.Dr.İsmet Sabit Barutçugil, Bursa Üniversitesi İİBF yayını, 1981. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor Sunma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 3 | 4 | 5 | | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | | 3 | 4 | 5 | | 3 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | | 4 | 5 | 5 | | 4 | 4 | 5 | 5 | | | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | | 4 | 5 | 5 | | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | | 4 | 5 | 5 | | 4 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | ÖÇ6 | 5 | | 4 | 5 | 5 | | 5 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|