Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400104200KAMU MALİYESİ - IIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı genel itibari ile maliye politikasının ekonomik kalkınma süreci içindeki önemini belirlemek, ekonomik sorunlara maliye politikası araçları ile çözüm bulmaya çalışmaktır. Diğer yandan, maliye politikasının ne anlama geldiği, diğer bilim dalları içerisindeki yeri ve bu bilim dallarıyla ilişkisi, az gelişmiş, gelişmekte olan ve gelişmiş ekonomilerde gelir dağılımı, fiyat istikrarı, kalkınma ve genel ve ileri düzeyde maliye politikası bilgileri ve konjonktürel dalgalanmalarda, diğer ekonomik ve sosyal amaçlara erişmek için nasıl bir maliye politikası uygulanması gerektiği yeterliliğine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Şevki Özbilen
Öğrenme Çıktıları
1Maliye teorisi ve politikasına ilişkin temel kavramları tanımlar
2İktisat ve maliye teorileri ile politikalarının bilir, güncel olaylarla bağlantısını kurar ve uygulanabilirliğini değerlendirir
3Maliye alanındaki değişik verileri toplayıp analiz eder
4Enflasyon, deflasyon, stagflasyon gibi ekonomik sorunlarını kavrar
5Ekonomik sorunlar ile mücadelede kullanılabilecek politikaları karşılaştırır ve elde edilen sonuçları değerlendirir
6Devletin ekonomideki rolünü açıklar ve etkilerini öngörür
7Ekonomik ve finansal küreselleşmenin maliye politikasına etkilerini kavrar
8Maliye politikasının büyüme ve kalkınma hedeflerine ulaşmadaki rolünü kavrar
9Mali konular ile siyasal yaklaşımlar arasındaki ilişkiyi açıklar
10İstikrarın sağlanmasında para ve maliye politikalarının nispi etkinliği açıklar ve sonuçlarını öngörür
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Devletin kamu hizmetlerini yerine getirebilmek için yaptığı çeşitli faaliyetleri ekonomik, sosyal ve hukuki açıdan inceleyen bilim dalıdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Maliye Politikasının Gelişimi ve İktisat Politikası İle İlişkisi
2Maliye Politikasının Konusu, Tanımı, Amaçları ve Amaç-Araç Uyum Sorunu
3Maliye Politikasının Etkinliğine İlişkin Teorik Yaklaşımlar
4Maliye Politikası ve Milli Gelir Dengesi
5Ekonomik İstikrarın Sağlanmasında Para ve Maliye Politikalarının Nispi Etkinliği
6Maliye Politikası Uygulamasında Yöntemler
7Enflasyon ve Maliye Politikası
8Durgunlukla Mücadelede Maliye Politikası
9Stagflasyon ve Maliye Politikası
10Bütçe Politikası, Bütçe Açıklarının Ekonomik Etkiler ve Türkiye Uygulaması
11İktisadi Kalkınma Amacına Yönelik Maliye Politikası
12Gelir Dağılımı ve Maliye Politikası
13Türkiye’de Ekonomik İstikrar Sorunu ve Maliye Politikası-I
14Türkiye’de Ekonomik İstikrar Sorunu ve Maliye Politikası-II
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- ULUSOY, Ahmet, Maliye Politikası, 5. baskı, Üçyol Kitabevi, Trabzon - TÜRK, İsmail, Maliye Politikası, 22. baskı, Turhan Kitabevi, Ankara - ATAÇ, Beyhan, Maliye Politikası, 8. baskı, Turhan Kitabevi, Ankara - Pınar, Abuzer, Maliye Politikası, Naturel Yayın, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ1           3     
ÖÇ2           3     
ÖÇ3            4    
ÖÇ4           3     
ÖÇ5              3  
ÖÇ6             3   
ÖÇ7               3 
ÖÇ8                4
ÖÇ9                4
ÖÇ10                4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr