Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Başka bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur. | 2 | İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür. | 3 | Elde edilen teorik bilgiyi pratikte kullanır ve sorunlara çözüm önerisi getirir. | 4 | Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir. | 5 | Edebî eserleri okuyarak ve yorumlayarak moral ve ahlakî güç geliştirir. | 6 | Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur. | 7 | Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir. | 8 | Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır. | 9 | Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. | 10 | Bulunduğu anabilim dalındaki veya farklı disiplinlerdeki kişilerle bir araya gelip, takım çalışması yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk dili ve kompozisyon bilgileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anlam bilgisi | | | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları | | | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar | | | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları | | | 5 | Sözlü kompozisyon türleri | | | 6 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları | | | 7 | Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları | | | 8 | Edebiyat tarihi incelemeleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Güzel konuşma ve yazma kuralları | | | 11 | Güzel konuşma ve yazma uygulamaları | | | 12 | Edebî tür bilgisi | | | 13 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | | | 14 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004.
Yardımcı Kaynaklar: Tuncer Gülensoy, Türkçe El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2000 Zeynep Korkmaz vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK, Ankara 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|