Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400106611RUSÇA - VIZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Rusça VI dersin devamı niteliğindedir. Bu dersin amacı, Rusça bilgisini geliştirerek, dil bilgisi kurallarına uygun konuşmayı ve orta seviyedeki metinleri anlamayı öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Kamal Soltanov
Öğrenme Çıktıları
1Rusça orta seviyedeki metinleri okuyabilir ve anlayabilir. 2 Rusça tanışma, kendini tanıtma diyalogları yapabilir. 3 Rusça temel dil bilgisi kurallarını bilir.
2Rusça tanışma, kendini tanıtma diyalogları yapabilir.
3 Rusça temel dil bilgisi kurallarını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders, temel düzeyde Rusça dilbilgisi ile okuma-anlama, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rusçada ismin halleri (yalın hal). 2 Rusçada ismin halleri (ilgi hali). 3 Rusçada isimin halleri (yönelme hali). 4 Rusçada ismin halleri (yükleme hali). 5 Rusçada ismin halleri (vasıta hali). 6 Rusçada ismin halleri (bulunma hali). 7 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi. 8 Ara Sınav 9 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi. 10 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi. 11 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi. 12 Kısa sıfatlar ve Birleşik sıfatlar 13 Birleşik sıfatlar. 14 Final Sınavı
2Rusçada ismin halleri (ilgi hali).
3Rusçada isimin halleri (yönelme hali).
4Rusçada ismin halleri (yükleme hali).
5 Rusçada ismin halleri (vasıta hali).
6Rusçada ismin halleri (bulunma hali).
7 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi.
8Ara Sınav
9 Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi.
10Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi.
11Rusçada sıfatların hallere göre çekimlenmesi.
12Kısa sıfatlar ve Birleşik sıfatlar
13 Birleşik sıfatlar.
14 Birleşik sıfatlar.
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Peter & Natalia NORMAN - 50 DERSTE RUSÇA (Türkçeye uyarlayan Ataol Behramoğlu) , 2013
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Diğer
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr