Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108208 | LİSANS TAMAMLAMA ÇALIŞMASI-BİTİRME TEZİ - II | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tarih bilimi konusunda almış oldukları derslerin ve öğrenmiş oldukları bilgilerin bilimsel metod ve tarih yazımı kuralları içerisinde uygulanmasını sağlayarak bilgi ve becerilerini geliştirmek ve lisansüstü çalışmalarına temel hazırlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emin Nuri SALMANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Öğrendikleri bilgilerini bilimsel bir çalışmada nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. | 7 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl kaleme alındığını öğreneceklerdir. | 8 | Tarih metodunu yapmış oldukları çalışmada uygulayacaklar ve daha iyi öğreneceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarih bilimi konusunda almış oldukları derslerin ve öğrenmiş oldukları bilgilerin bilimsel metod ve tarih yazımı kuralları içerisinde uygulanmasını sağlayarak bilgi ve becerilerini geliştirmek ve lisansüstü çalışmalarına temel hazırlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Bölümlerin yazılması ve kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Yazılmış olan kısma kadar kontrol ve eksiklerin tamamlanması | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sonuç yazım şekilleri | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Sonucun kontrolü | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Kaynakça kısmının hazırlanışı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Kaynakçanın kontrolü ve genel kontrol yapılması | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Eksik kısımların tamamlanması | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Teze son şeklinin verilerek tamamlanması | okuma, anlatım, tartışma | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlgili kaynak eserler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Okuma | 8 | 10 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|