|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108204 | TÜRK DEMOKRASİ VE ÇAĞDAŞLAŞMA TARİHİ - II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İnsan hakları alanında geçen kavramların anlaşılmasını, temel haklar ve özgürlükler konusunda bilinçlenmeyi ve insan haklarına saygının sağlanmasında demokrasinin gerekliliğine inanmayı sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Cem DOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Osmanlı meşrutiyet dönemi ve sonrasını kavratmak | 7 | II. Meşrutiyet döneminde cemiyetleşme faaliyetlerini kavratmak | 8 | Osmanlı ülkesinde ayrılıkçı örgütlerin faaliyetlerini kavratmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kavram olarak vatandaşlık, vatandaşlık dersinin bilimsel amacı, konusu, toplumsal hayatımızı düzenleyen yazılı ve yazılı olmayan kurallar, devlet ve siyasal sistemler, Anayasalarımız: Kanun-i Esasiye, Teşkilat-ı Esasiye, 21, 61 ve 1982 Anayasaları, insan hakları, insan haklarının tanımı, önemi, evrenselliği, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının tarihsel gelişimi, temel insan hakları, temel insan özgürlükleri, Anayasamızda temel hak ve ödevler, kişinin hak ve ödevleri, sosyal ve ekonomik haklar, siyasi haklar, insan hakları ile ilgili ulusal ve uluslar üstü kuruluş ve sözleşmeler, ulusal düzeydeki düzenlemeler, uluslar arası kuruluş ve belgeler, demokrasi ve çeşitleri, demokrasi kavramı, temel gelişimi, uluslar arası düzeydeki gelişimi, tipleri, aile, okulun demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleştirilmesindeki yeri, okulda demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleşmesindeki yeri, toplumda demokratik hayat ve demokratik değerlerin yerleşmesindeki yeri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | II. Meşrutiyet hukukunda cemiyet kurma hakkı | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Osmanlıcılık ve balkanlı sorunu ve sınırları | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Cemiyetleşme eylemleri | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Osmanlı imparatorluğunda mason locaları | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | 1908-1918 döneminde kurulan bazı sosyal ,siyasal nitelikteki cemiyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Türk milliyetçiliğine bağlı olarak kurulan cemiyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Türk ocağı | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türk ocağından sonra kurulan cemiyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Osmanlı ülkesinde ayrılıkçı örgütler | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Bulgar ve Makedonya örgütleri | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Museviler ve örgütleri | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Ermeni sorunu ve komiteleri | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Genel Değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasal Partiler, I-III, İstanbul, 2002. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|